صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۴۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۰ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛
خاطرات آیت الله هاشمی: شوراى مركزى جمعیت ايثارگران آمدند. گزارش‌كار و برنامه آينده و گزارشى از نظرات مثبت و منفى را دادند كه در محافل حزب اللهى در مورد من مطرح است؛ موارد منفى، سطحى و عوامانه است، مثل عدم توجه به مسایل فرهنگى يا ميدان دادن به نيروهاي متخصص غيرحزب‌اللهى در سازندگى. براى كارشان، نصايحى‌كردم كه خشك و تنگ‌نظر نباشند. ظهر با محسن، [مدیرعامل شرکت متروی تهران] ناهار خورديم و در مورد كارهاي دفتر و مترو و سياست‌ها صحبت‌كرديم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

عراق اعلان كرد كه همكارى‌اش را با آمريكا قطع مى‌كند، مگر اينكه برنامه روشن و زمان‌بندى شده‌اى براى رفع تحريم عراق اعلان شود و سپس شوراى امنيت سازمان ملل هم اقدام عراق را به اتفاق آراء محكوم كرد و وزير دفاع آمريكا، سفر خود را نيمه تمام گذاشت و به آمريكا برگشت و شوراى امنيت آمريكا هم جلسه فورى اضطرارى تشكيل داد.

ساعت ده صبح، آقاى [حمید] ميرزاده آمد. گزارشى داد، از نتايج تحقيقاتى كه براى تبديل گاز طبيعى به اتيلن - ماده اصلى محصولات پتروشيمى – داشته؛ براى وزارت نفت كار مى‌كند و خواست كه مركز تحقيقات استراتژيك [مجمع تشخیص مصلحت] را فعال كنم كه همكارى كنند. از ركود كارهاى سازندگى كشور، ناراحت است. با جزيره كيش قرارداد بسته كه دانشگاه و مركز تحقيقات خانم دكتر [نسرین] معظمى را فعال كند.

شوراى مركزى جمعیت ايثارگران آمدند. گزارش‌كار و برنامه آينده و گزارشى از نظرات مثبت و منفى را دادند كه در محافل حزب اللهى در مورد من مطرح است؛ موارد منفى، سطحى و عوامانه است، مثل عدم توجه به مسایل فرهنگى يا ميدان دادن به نيروهاي متخصص غيرحزب‌اللهى در سازندگى. براى كارشان، نصايحى‌كردم كه خشك و تنگ‌نظر نباشند. ظهر با محسن، [مدیرعامل شرکت متروی تهران] ناهار خورديم و در مورد كارهاي دفتر و مترو و سياست‌ها صحبت‌كرديم.

عصر آقاى [سیدابراهیم] ریيسى، ریيس سازمان بازرسى‌کل‌کشور آمد. گفت، مجموعه گزارش‌هاى بازرسان، نشان مى‌دهدكه ركود و تورم و كم‌كارى در ادارات، رو به وسعت است و بخش خصوصى هم فعال نيست و مديران دولتى از امضاى اسناد و تصميم سريع، شانه خالى مى‌كنند و امروز اهميت فعاليت‌هاى دولت سازندگي و شهامت مديران جلوه مى‌كند و گفت، از رأى بالاى من در انتخابات اخير و تفاوت زياد با آرای ديگران هم مى‌شود، توجه جامعه به ارزش سازندگى را فهميد. به خاطر مصاحبه قبل از انتخابات، تشكر كرد كه شوراى نگهبان، نجات يافت.

آقاى [بهروز] بوشهرى، مدير منطقه قشم آمد. گزارشى از پيشرفت‌هاى صنعتى سرمايه‌گذارى و توسعه صنعت و خدمات و صادرات و... را داد و گفت، مثل گذشته حمايت نمى‌شود، ولى همان تصميمات گذشته، راه‌ها را باز كرده و گله داشت از قهر كردن خانم [نسرین] معظمى و گفت، آماده همكارى با اوست، ولى بايد برنامه مشخصى ارایه دهد.

شب آقاى [عباسعلی] اخترى، [معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری] آمد. از حمايت‌هاى من در زمان سفارتش در سوريه تشكر كرد و از كار فعلى‌اش در دفتر رهبرى،گزارش داد. به خانه آمدم. عفت میهمان دارد: همسر امام و بستگانشان.