صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۴۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛
خاطرات آیت الله هاشمی: از آقاى [حسن] فيروزآبادى، [رییس ستادکل نیروهای مسلح]، به خاطر به‌كارگيرى تيمسار [عبدالله] عقبايي، تشكركردم و به آقاى [محسن] رضايى، [دبیر مجمع]، گفتم‌كه خبر كذب [روزنامه] ايران‌نيوز را تكذيب كنند؛ نوشته بود كه در جلسه گذشته مجمع، مشاجره‌اى بين آقاى هاشمى و آقاى [میرحسین] موسوى بوده.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

جلسه شوراى مجمع [تشخیص مصلحت نظام] داشتيم. درباره امنيت اقتصادى بحث بود؛ پيشرفتى كرديم و با جمع‎بندى من، بحث‌ها ختم شد. از آقاى [حسن] فيروزآبادى، [رییس ستادکل نیروهای مسلح]، به خاطر به‌كارگيرى تيمسار [عبدالله] عقبايي، تشكركردم و به آقاى [محسن] رضايى، [دبیر مجمع]، گفتم‌كه خبر كذب [روزنامه] ايران‌نيوز را تكذيب كنند؛ نوشته بود كه در جلسه گذشته مجمع، مشاجره‌اى بين آقاى هاشمى و آقاى [میرحسین] موسوى بوده.

عصر [آقای نادر ریاحی]، مدير اوقاف [و امور خیریه] فارس آمد. براى رساله خود در مورد تبديل به احسن وقف، كمك خواست. نظراتى ارایه كردم. گفت، ابطال اسناد املاك وقفى كه قبل از انقلاب فروش رفته بوده، نفعى نداشته و باعث ركود و كم‌ثمرى املاك شده و بهره‌ورى پايين‌آمده است.

آقاى صادقى، [عضو کمیته علمی] و جمعى از همكارانش از دانشگاه امام حسين(ع) آمدند. گزارش برنامه سمينار آينده و نتايج سمينارهاى گذشته سالیانه را دادند كه به مناسبت روز پاسدار برگزار مى‌شود و از من خواستند كه سمينار آينده را افتتاح كنم.

در گزارش‌ها، شروع به كار راديو آزادى آمريكا، دربارة ايران و عراق دركشور چك و عكس‌العمل فلسطينى‌ها به اظهارات آيت‌الله خامنه‌اى در نمازجمعه ديروز و ادامه خرابى و كشتار در اثر طوفان میچ در منطقه كارایيب و سفر مجدد [جان] گلن ، اولين فضانورد آمريكايى به فضا با ديسكاورى در سن 77 سالگى و گم شدن قطعه‌اى از سفينه و توسعه آشوب در سِند پاكستان كه منجر به انحلال مجلس و دولت محلى شده، مورد توجه است.

صبح زود فائزه آمد و مشورت‌كرد. گفت، آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور]، نامه‌اى به [حزب] كارگزاران نوشته و از مقاله انتقادى كه در روزنامه همشهرى، عليه سياست‌هاى اقتصادى دولت درج شده، گله كرده است. آقاى دكتر [عبدالله] جاسبى، [رییس دانشگاه آزاد اسلامی]، تلفنى از مزاحمت‌هاى وزارت علوم نسبت به دانشگاه آزاد اسلامى، شكايت كرد.