صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۴۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛
خاطرات آیت الله هاشمی: در فلسطين هم نزاع بين [یاسر] عرفات، [رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین – ساف] و جنبش‌حماس، برسر اجراى تعهدات امنيتى عرفات براى اسرایيلى‌ها، اوج‌گرفته و شيخ‌احمد ياسين، [رهبر حماس]، بازداشت خانگى شده است. آيت‌الله خامنه‌اى در نماز جمعه امروز، حمله تُندى به عرفات داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در منزل بودم. بخشي از كتابى را ‌كه براساس اسناد موجود ساواك در كتاب خاطراتم تهيه شده، بررسى‌كردم؛ بد نيست، احتياج به اصلاح دارد. صفحاتي از كتاب باد و باران در قرآن، تأليف مهندس [مهدی] بازرگان را نيز خواندم.

ظهر بخشى از بچه‌ها جمع بودند. محسن، براى ديدن مزرعه‌اى كه با جمعى از بستگان خريده‌اند، به جاده ساوه رفته بود. يك چاه عميق با 80 هكتار زمين براى پسته‌كارى؛ نيم دانگ ياسر و يك دانگ محسن خريده است.

عصر، فاطى راجع به تأسيس حزب استقلال صحبت‌كرد و نظر دادكه بايد براى تأسيس حزب نيرومندى براى نجات كشور و سامان دادن به نيروهاى خوبى‌كه بيكار شده يا مى‌شوند، اقدام شود و از سوء اداره كشور گفت و به خصوص در وضع بهداشت و درمان و برگشت بيمارستان‌ها به عقب كه به تدريج شبيه وضع دوران قبل از سازندگى مى‌شوند.

در اظهارات غربى‌ها هم كم‌كم صحبت از عدم توفيق آقاى [سیدمحمد] خاتمى در اجراى وعده‌ها مطرح مى‌شود و به عنوان دفاع از حقوق بشر، از فشارى كه اخيراً روى بهایى‌ها در ايران آمده و دانشگاه‌شان تعطيل شده و اجازه تحصيل عالى به فرزندان بهایى داده نمى‌شود و جمعى از آنها اعدام شده‌اند كه در دولت گذشته، چنين خبرهايى در مورد آنها نبود، انتقادها اوج مى‌گيرد، ولى مسأله اصلى آنها، اين است كه آقاى خاتمى مى‌خواهد، در چارچوب حاكميت ولايت‌فقيه كاركندكه مطلوب آنها نيست.

در فلسطين هم نزاع بين [یاسر] عرفات، [رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین – ساف-] و جنبش‌حماس، برسر اجراى تعهدات امنيتى عرفات براى اسرایيلى‌ها، اوج‌گرفته و شيخ‌احمد ياسين، [رهبر حماس]، بازداشت خانگى شده است. آيت‌الله خامنه‌اى در نماز جمعه امروز، حمله تُندى به عرفات داشتند. عصر، بچه‌ها به عيادت [باجناقم] آقاى [مهدی] سلامت، در بيمارستان رفتند و از وضع حال ايشان ناراحت شده‌اند.