صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۳۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛
خاطرات آیت الله هاشمی: بحران روسيه عميق‌تر شده است؛ مجلس دوما، از چرنومردين، خواسته از نخست‌وزيرى منصرف شود و او نپذيرفته و دوما گفته، به فكر اقدام براى حذف ریيس‌جمهور است و سقوط ارزى روبل ادامه دارد. امروز هر یک دلار، در مقابل پانزده هزار روبل بود و بحران يِن ژاپن و كره شمالى هم بعد از آزمايش موشك دومرحله‌اى كره، پيش آمده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در منزل بودم و بيشتر مشغول مطالعه‌كارها و گزارش‌هایی كه از دفتر آوردند. مقدارى وقت، صرف مطالعه آيه «هُوَ الَّذِي يُرِيكُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا» شد و مقدارى صرف مطالعه حكومت سادات مرعشى در مازندران كه خيلى جالب است؛ مسلمان و عادل و مهربان و منظم بوده‌اند، در فاصله 760 تا آخر قرن 795 قمرى. عفت، سوغاتى‌هاى خود - شش جفت جوراب- و سوغاتى مهدى - يك ژاكت- را آورد كه در خاطرات بنويسم؛ قبلاً سوغات فاطى را نوشته‌ام.

رفتن آيت‌الله خامنه‌اى به دانشگاه [تربیت] مدرس و صحبت و جواب سؤال‌ها در مورد آزادى در مجلس خبرگان، مورد توجه است. اخبار حضور آقاى [سیدمحمد] خاتمى در كنفرانس غير متعهدها، آن‌گونه كه انتظار مى‌رفت، مورد توجه نيست و حرف تازه‌اى مطرح نشده است.

بحران روسيه عميق‌تر شده است؛ مجلس دوما، از چرنومردين، خواسته از نخست‌وزيرى منصرف شود و او نپذيرفته و دوما گفته، به فكر اقدام براى حذف ریيس‌جمهور است و سقوط ارزى روبل ادامه دارد. امروز هر یک دلار، در مقابل پانزده هزار روبل بود و بحران يِن ژاپن و كره شمالى هم بعد از آزمايش موشك دومرحله‌اى كره، پيش آمده است.

عفت و بدرى خانم، براى عروسى دختر خواهر خانم لواسانى رفتند. محسن‌آمد، با هم شام خورديم و راجع به امور جارى مذاكره كرديم. فكر مى‌كند، اظهارات امروز رهبرى در دانشگاه، مخالفان را قانع نمى‌كند؛ گرچه ايشان تلاش‌كرده، دو طرف را راضى‌كنند. فائزه و بچه‌هايش آمدند. گزارش سفرش به رومانى را داد.

براى سخنرانى در كنفرانس مذاكره اديان، از ايران فقط او دعوت داشته. گفت، فقط 25 نفر از كشورهاى اسلامى بودند و مسيحى‌ها شركت وسيعى داشتند. با ریيس‌جمهور و ساير رؤساى تراز اول رومانى، ملاقات داشته است.

اعلان شده كه 396 نفر در انتخابات مجلس خبرگان، نام‌نويسى كرده‌اند. عدد خوبى است؛ خيلى بيشتر از دوره‌هاى قبل. طالبان به عنوان حُسن‌نيت، پنج نفر از اُسراى ايرانى را آزاد‌كرده؛ دو نفر از بازداشتی‌هاى سال قبل‌ و سه نفر راننده اسيرشده در حوادث اخير هستند.