صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۶۳۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛
خاطرات آیت الله هاشمی: در گزارش‌هاى خارجى، مخالفت دوماى روسيه با نخست‌وزيرى آقاى ويكتور چرنومردين است‌كه بحران روسيه را زيادكرده. پارلمان به فكر كم‌كردن اختيارات ریيس‌جمهور به نفع پارلمان است و از بحران جارى مى‌خواهد استفاده كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

بعد از نماز صبح، براى كوه‌نوردى، با محافظان به ارتفاعات شمال جماران رفتيم. از باغ فولادى و همه جا از جاده‌هاى در دست ساخت، تا قله رفتيم. بنياد جانبازان مى‌سازد كه پارك عمومى شود؛ شبيه پارک جمشيديه. در مقر سپاه در قله، با نگهبانان آنجا احوال‌پرسى‌‍‌كردم و نيم‌سكه بهارآزادى به آنها دادم كه گوسفندى بخرند و پذيرايى بشوند.

با ماشين به منزل آمديم. حدود ساعت نُه صبح تا یازده مطالعه كردم و به كوشك رفتم. جرايد و بولتن‌ها و كارها را آوردند. براى ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان، نامه‌اى به وزارت‌كشور نوشتم. عصر به خانه آمدم. تلفن منزل نامنظم است و از كامپيوتر، نمى‌شود براى [دریافت] اخبار [سایت‌های خبری] استفاده‌كرد.

فاطى آمد. گزارش سفر طولانى خود و عفت به آفريقاى جنوبى، اروپا، ليبى و تونس و ملاقات با سرهنگ [معمر] قذافى و خانواده‌اش و خانواده [زین‌العابدین] بن‌على، ریيس‌جمهور تونس را داد. پيراهن، كفش، عطر و شكلات، سوغاتى آورده است.

در گزارش‌هاى خارجى، مخالفت دوماى روسيه با نخست‌وزيرى آقاى ويكتور چرنومردين است‌كه بحران روسيه را زيادكرده. پارلمان به فكر كم‌كردن اختيارات ریيس‌جمهور به نفع پارلمان است و از بحران جارى مى‌خواهد استفاده كند.

از مراجعات افرادى از توده مردم شبيه پاسداران، كاسب‌ها و جوانان، به دست مى‌آيد که كم‌كم اميد مردم به دولت،كم مي‌شود و گراني بعضى مواد غذايى، مثل مرغ و تخم‌مرغ و برنج و...، مردم را ناراحت‌كرده و از شعار خسته مى‌شوند.