پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بسیاری از خانوادههایی که دانش آموز دارند، در سراسر جهان با آموزش آنلاین آشنا شده اند، آموزش آنلاین راهی اجتناب ناپذیر برای افزایش سطح علمی دانش آموزان، در دوران شیوع کرونا محسوب میشود. با این وجود، این روش آموزشی، بسیاری از والدین را مستاصل و خسته کرده است.
به گزارش سرویس خواندنیهای انتخاب، درست همانطور که دانش آموزان و معلمان در طول یک سال گذشته با مشکلات آموزش آنلاین دست و پنجه نرم کرده اند، با این وجود، والدین نیز از اثرات این نوع آموزش فشار زیادی را تحمل کرده اند.
دکتر آلیسون شافر، متخصص تکنولوژیهای آموزشی و مدرس دانشگاه تورنتو، اخیرا مقالهای را درباره چگونگی گذراندن یک فصل تحصیلی کم چالش (زمستان) برای پدر و مادرها منتشر کرده است.
بر اساس مقاله شافر، یکی از بزرگترین مشکلات والدین در مبحث آموزش آنلاین این است که احساس گناهکاری میکنند و تصور میکنند نمیتوانند به درستی از آموزش فرزند خود حمایت کنند، چرا که در شیوههای جدید آموزشی ارتباط والدین با مدرسه و سیستم آموزشی نه به شکل فیزیکی بلکه به شکل مجازی است و در نتیجه برخی والدین احساس سردرگمی میکنند.
افزون بر این ها، این که دانش آموزان مجبورند دائما برای آموزش خود از تبلت، تلفن همراه و سایر ابزارهای هوشمند استفاده کنند، والدین دائم نگران هستند که مبادا دانش آموز مشغول اتلاف وقت، بازی یا انجام اموری به غیر از درس خواندن باشند. شافر توصیه میکند بهتر است والدین با یکدیگر در ارتباط باشند، برای مثال والدین یک کلاس عضو یک گروه در شبکههای اجتماعی باشند تا با دغدغههای مشترک خود بیشتر آشنا شوند.
وقتی ما میتوانیم داستانهای خود را به اشتراک بگذاریم که احساس تنهایی نمیکنیم و بهتر تصمیم میگیریم. افزون بر اینها بهتر است والدین به جای نگرانی مداوم برای آموزش آنلاین به این فکر کنند که دانش آموزان نیز در قبال تکالیف خود وظایفی دارند و نباید تمام بار نگرانی انجام دروس بر عهده والدین باشد.