صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۵۳۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
[سفیر آمریکا] خودش را از ارتباط داشتن با [علی] امینی تبرئه می‌کرد، و مدتی‌ست می‌گفت که «آن دوره که CIA بدون اطلاع سفرا اقداماتی از پشت سر آن‌ها می‌کرد، سپری شده است. من دو سال و نیم است امینی را ندیده‌ام و امروز سیاست ما جز پشتیبانی از شاهنشاه چیز دیگری نیست و به خرده‌پاها توجهی نداریم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

 

اول، مذاکرات دیروز سفیر آمریکا را به اختصار می‌نویسم. خلاصه این‌که خودش را از ارتباط داشتن با [علی] امینی تبرئه می‌کرد، و مدتی‌ست می‌گفت که «آن دوره که CIA بدون اطلاع سفرا اقداماتی از پشت سر آن‌ها می‌کرد، سپری شده است. من دو سال و نیم است امینی را ندیده‌ام و امروز سیاست ما جز پشتیبانی از شاهنشاه چیز دیگری نیست و به خرده‌پاها توجهی نداریم.» بعد از من پرسید: «علت این شایعات چیست.» گفتم: «نپختگی سیاست شما در گذشته.» خودتان قبول داریم که آن دفعه به هر صورت از آمدن امینی خوشحال بودید. در روزنامه‌ها و حتی مقامات مسئول شما او را برای ایران آخرین امید می‌دانستند. حالا هم خودش راه افتاده است و به همه کس می‌گوید، من نخست‌وزیر می‌شوم. بالطبع مردم خیال می‌کنند باز هم شما او را تقویت می‌کنید.» گفت: «درست می‌گویی و متاسفانه در آن موقع مرحوم [جان] کندی هم چنین اظهاراتی می‌کرد.» مطالب را ضمن عریضه‌ام به شاهنشاه عرض کردم.