صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۴۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷
شرکت هواوی قصد دارد به زودی و طی یک الی دو سال آینده از عینک مبتنی بر واقعیت افزوده خود رونمایی کند. این عینک می تواند به رقیبی جدی برای عینک های شرکت های خارجی و غیر چینی تبدیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت هواوی قصد دارد به زودی و طی یک الی دو سال آینده از عینک مبتنی بر واقعیت افزوده خود رونمایی کند. این عینک می تواند به رقیبی جدی برای عینک های شرکت های خارجی و غیر چینی تبدیل شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این شرکت چینی قصد دارد طی یک الی 2 سال آینده. در بازار تکنولوژی های واقعیت افزوده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

ریچارد یو، مدیر بخش تولیدات این شرکت می گوید که هواوی به زودی برنامه هایی جدید برای تکنولوژی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده رونمایی می کند.

جالب است بدانید هواوی در شرایطی به فکر تولید تکنولوژی های واقعیت افزوده افتاده است که شرکت اپل نیز در رویکردی مشابه به دنبال عرضه عینک جدید خود است.

عینک های مبنی بر واقعیت افزوده ، تصاویر سه بعدی مجازی را در دنیای واقعی نمایش می دهند. این اصل مشابه با برنامه های بازی های گوشی های هوشمند است که به کاربران اجازه می دهد از طریق صفحه نمایش گوشی های خود دنیایی جدید را تجربه کنند.

یو گفت: "با استفاده از این تکنولوژی واقعیت افزوده، شما می توانید یک اتصال کاربری بین عینک های خود و موبایل های هوشمندتان ایجاد کنید.شاید در ابتدا تصور کنید سیستم های واقعیت افزوده چیز مهمی نیستند اما با گذشت زمان به ارزش این سیستم ها پی می برید."

یو ادامه داد: "من فکر می کنم طی یک تا دو سال آینده این صنعت حتی برای هواوی تجاری خواهد شد. در نتیجه ما یک محصول بهتر از محصولات فعلی را به ارمغان می آوریم."

سال گذشته، بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال کار بر روی یک هدست مبتنی بر واقعیت افزوده است. اما اپل تنها شرکت فناوری فعال در این عرصه نیست. فیسبوک نیز روی عینک های واقعیت افزوده کار می کند.

واقعیت افزوده یک فناوری است که توسط رهبران دنیای تکنولوژی از جمله مدیر عامل شرکت اپل؛ تیم کوک بارها مورد تحسین قرار گرفته است و بر همین اساس تحلیلگران انتظار رشد بزرگی را در این حوزه دارند.

کسب و کار شرکت هواوی بسیار جوان است اما به سرعت در مسیر رشد قرار گرفته است. سال گذشته، درآمد این بخش به 237.2 میلیارد یوان (34.1 میلیارد دلار) رسید.