صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۳۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
رقابت بین 2 شرکت گوگل و آمازون تا حد زیادی به مسائل مرتبط با آگهی دهندگان متمرکز شده است. درواقع به نظر می رسد تعداد زیادی از افرادی که پیش از این آگهی های خود را به گوگل می دادند، اکنون آمازون را گزینه ی مناسب تر میبینند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رقابت بین 2 شرکت گوگل و آمازون تا حد زیادی به مسائل مرتبط با آگهی دهندگان متمرکز شده است. درواقع به نظر می رسد تعداد زیادی از افرادی که پیش از این آگهی های خود را به گوگل می دادند، اکنون آمازون را گزینه ی مناسب تر میبینند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی ان بی سی، تا کنون برخی از مبلغان بیش از نیمی از بودجگه تبلیغاتی خود را از گوگل خارج کرده و به آمازون سپرده اند. در برخی موارد، برند های تبلیغاتی 50 تا 60 درصد از تبلیغات جستجوی گوگل خود را به آمازون تقدیم کرده اند.

بر همین اساس است که  این روزها، کسب و کار بخش آگهی آمازون پررونق است. بر اساس اظهارات اجرایی در چندین سازمان رسانه ای، برخی از تبلیغ کنندگان بیش از نیمی از بودجه خود را که معمولا صرف تبلیغات در گوگلا می کردند از این شرکت پس گرفته اند.

رشد روزافزون قدرت  آمازون می تواند یک خطر جدی برای شرکت آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل باشد. گوگل در سال گذشته 95.4 میلیارد دلار درآمد آگهی را به خود اختصاص داد چرا که 86 درصد از کل درامد آگهی های آلفابت از آن گوگل بود.

گوگل پلت فرم تبلیغات دیجیتال غالب در ایالات متحده است و در سال 2018 حدود 37 درصد از بودجه های تبلیغاتی دیجیتال را به خود اختصاص داد. اگر چه آلفابت تجزیه و تحلیل درآمد آگهی خود را فاش نمی کند، اما اکثر تخمین ها بر این باورند کهتبلیغات 83 درصد درامدهای جانبی این شرکت را تشکیل می دهند.

اگرچه مدیران تبلیغاتی گوگل آمازون را به عنوان رقیب خود مطرح نمی کنند اما همه ما می دانیم که اکنون، آمازون پس از گوگل و فیسبوک در جایگاه سومین شرکت با تبلیغات عظیم ایستاده است.

یک کارشناس حوزه تبلیغات می گوید: برخی از برندهنا تبلیغات آمازون را به گوگل ترجیح می دهند چرا که با فروش ارتباط مستقیم دارد. ماجرای افشای اطلاعات کاربران گوگل پلاس هم بهانه ای شده تا برخی از کاربران آمازون را امن تر تلقی کنند.