صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۰۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
گاردین:
بیمارستان های لندن  به زودی بخش های مهمی از وظایف پزشکان و پرستاران را به عهده هوش مصنوعی خواهند گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیمارستان های لندن  به زودی بخش های مهمی از وظایف پزشکان و پرستاران را به عهده هوش مصنوعی خواهند گذاشت.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گاردین ،دانشگاه پژوهشی/تحقیقاتی لندن موسوم به «UCLH» قصد دارد که مزایای هوش مصنوعی را به بیماران سرویس سلامت همگانی بریتانیا «NHS» آموزش دهد. مزایایی که می تواند از کاهش مدت زمان انتظار برای ویزیت پزشک تا افزایش سرعت  تشخیص سرطان گسترده باشد. 

برای تحقق این هدف یکی از بزرگترین بیمارستان های کشور برنامه های گسترده ای را برای استفاده از هوش مصنوعی در جهت انجام وظایفی که به طور سنتی توسط پزشکان و پرستاران انجام می شود،اجرا کرده است. برای مثال سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی از تشخیص سرطان به وسیله سی تی اسکن های پیشرفته تا تعیین شدت بیماری و محل مناسب برای بستری شدن بیمار را انجام می دهد.

همکاری سه ساله بینUCLH و موسسه آلن توریس با همین هدف انجام می شد تا  مزایای انقلاب یادگیری ماشینی را در مقیاس گسترده به  NHS معرفی کند.

پروفسور برین ویلیامز، مدیر تحقیقاتی بیمارستان دانشگاه لندن در این خصوص می گوید:  این حرکت می تواند تأثیر مهمی روی نتایج بیماران داشته باشد، همکاری مبتنی بر تغییر تجربه مصرف کنندگان توسط شرکت های آمازون و گوگل نیز در حال آزمایش است.

وی ادامه داد: در این سیستم تنها زمین بازی عوض می شود نه تیم پزشکی.درست همانطور که شما می توانید به واسطه هوش مصنوعی از طریق گوشی خود بلیط بلیط هواپیمایی را رزرو کنید، یا تصمیم بگیرید چه فیلم هایی را مایلید ببینید و یا حتی پیتزا سفارش دهید، هوش مصنوعی در بیمارستان نیز رار است برخی موضوعات متداول را سر و سامان دهد و کار پیچیده ای در پیش نیست.

در قلب مشارکت  UCLH با بنیاد سلامت بریتانیا سرمایه ای هنگفت اما نامشخص صرف می شود.  این سیستم بر این باور است که الگوریتم های یادگیری ماشین می تواند روش های جدید تشخیص بیماری، را توسعه داده و به شناسایی افرادی که در معرض خطر بیماری هستند اقدام کند.

 در این  تئوری، پزشکان و پرستاران می توانند به طور واگرا در قسمت های مختلف مستقر شوند، مانند رانندگان انبار که در زمان های خاصی از مکان هایی با بیشترین تقاضا استفاده می کنند. اما این حرکت موجب ایجاد نگرانی هایی در مورد حریم خصوصی، امنیت سایبری و نقش متخصصین بهداشتی خواهد شد.

اولین پروژه بر بهبود بخش های تصادفات و اورژانس بیمارستان، که مانند بسیاری از بیمارستان ها در مقابله با اهداف زمان انتظار دولت موثر است، تمرکز خواهد کرد.

درطرح آزمایشی هوش مصنوعی  ماه مارس فقط 76.4 درصد از بیماران نیاز به مراقبت فوری در عرض  4 ساعت در بیمارستان A & E انگلستان پیدا کردند. این رقم، کمترین میزان  زمان ثبت شده از آغاز  سال 2010 تا کنون است.

با استفاده از داده های گرفته شده از هزاران پرونده بیماری ، یک الگوریتم یادگیری ماشینی ممکن است نشان دهد که آیا بیمار مبتلا به درد شکمی احتمالا از یک مشکل شدید مانند پرفوراسیون روده یا عفونت سیستمیک رنج می برد و یا خیر. این موضوع می تواند روند بستری شدن بیمار را سرعت بخشد.

مدیر این پروژه تاکید کرد که "ماشین ها هرگز جایگزین پزشک نیستند، اما استفاده از داده ها، تخصص و فناوری های هوشمند می توان مدیریت خدمات را توسعه داد.