صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۰۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
شرکت نیسان موتور که از مدت ها پیش روی خودروهای خودرانش موسوم به  easy ride  متمرکز بود، اکنون پس از ناکامی خودروی اوبر، دور تازه ای از تبلیغات را برای خودران هایش آغاز کرده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت نیسان موتور که از مدت ها پیش روی خودروهای خودرانش موسوم به  easy ride  متمرکز بود، اکنون پس از ناکامی خودروی اوبر، دور تازه ای از تبلیغات را برای خودران هایش آغاز کرده است .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از رویترز، شرکت نیستان پس از یک دوره آزمایشی، اکنون نخستین گام های خود را برای تبدیل شدن به اپراتور موفق وسایل نقلیه خودران بر می دارد. این شرکت امیدوار است که با پشت سر گذاشتن اوبر و استقاده از فرصت پیش آمده در سایه شکست اوبر موفق تر از همیشه عمل کند.  

در حالی که خودروسازان برای بیش از یک قرن مدل های کسب و کار خود را بر اساس مالکیت خودرو شخصی متمرکز کرده اند، اکنون شرکت های خودروسازی حال آماده شدن برای آینده ای هستند که خودروهای خود ران را وارد چرخه ترافیک کنند.

نیسان قصد دارد تا اوایل سال 2020 در ژاپن  خطوط رسمی خودران های خود را راه اندازی کند. اما یان خودروها نه تنها رانندگی می کنند بلکه اطلاعات مهمی مثل نزدیک ترین رستوران یا کافه را نیز به کاربران می دهند و در نقش دوست مسافران نیز وارد عمل می شوند.

رئیس هیئت مدیره نیسان، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت:" ما متوجه اهمیت زمان برای تبدیل شدن به یک اوپراتور شناخته شده تاکسی خودران هستیم. اما در تلاشیم امنیت و تکنولوژی را همزمان ارتقا دهیم."

کارشناسان بازار می گویند که ایجاد یک سرویس تاکسی با سرعت بالا، به جای تلاش برای تخریب زحمات دیگر شرکت ها، می تواند نیسان را در برابر رقبای بزرگتر مانند اوبر کمک کند.

یکی از مدیران ارشد نیسان در این خصوص گفت: "ما حق بیمه مسافران را بالاتر می بریم . گرچه این کار فشار مالی نیسان را مضاعف می کند اما در عین حال حس اعتماد کاربران به ما را نیز افزایش می دهد.

انتظار می رود که فروش جهانی خودروهای خودران تا  سال 2040 به بیش از 33 میلیون واحد رسیده و تا سال 2021 نیز  بیش از 51 هزار نفر از این محصولات استفاده کنند.