صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۷۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶
طرح مدیریت درمان سکته حاد مغزی از 22 مهرماه امسال به‌صورت رسمی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان و از ابتدای سال در بیمارستان امام علی(ع) چابهار آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طرح مدیریت درمان سکته حاد مغزی از 22 مهرماه امسال به‌صورت رسمی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان و از ابتدای سال در بیمارستان امام علی(ع) چابهار آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر «علی خواجه» افزود: بیمارستان امام علی(ع) چابهار تاکنون با درمان به موقع و سریع بیماران که شامل تزریق داروی آلتپلاز می‌باشد توانسته است جان سه بیمار را نجات دهد و مشکلات ناتوانی بیماران را به حداقل برساند.

وی افزود: بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با گروه متخصصین نورولوژی با توانایی و مهارت کافی آماده ارائه هر گونه خدمت به بیماران مراجعه‌کننده با علائم سکته حاد مغزی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به علائم مهم و قابل توجه سکته حاد مغزی گفت: فلج یک طرفه صورت، اخلال در تکلم و ضعف یک طرفه دست یا پا از علائم ناگهانی سکته مغزی است که در صورت مشاهده در سریع‌ترین زمان ممکن باید با اورژانس 115 تماس گرفته شود.

خواجه گفت: در صورتی که درمان بیماران در 3 ساعت اولیه بروز علائم در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) انجام شود، عوارض ناشی از سکته حاد مغزی قابل پیشگیری است و بیمار می‌تواند به روند عادی زندگی خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: سبک زندگی و تغذیه نامناسب، دیابت، وزن زیاد، فشار و چربی خون و کهولت سن از جمله عوامل بروز سکته مغزی است.