صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۶۵۱۷۴
تعداد نظرات: ۲۳۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
بی سابقه ترین اظهارات لیدر جبهه پایداری علیه روحانی
وی با اشاره به این‌که متأسفانه کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، عمامه به سر هستند، خاطر نشان کرد: آیا این عده فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند و سرشان نمی‌شود؟ آیا فکر می‌کنند با تعارف‌های توخالی و استفاده دائم از لفظ مقام معظم رهبری، در حالیکه عملشان بر خلاف صریح فرمایشات رهبری است، می‌توانند مردم را فریب دهند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدتقی مصباح یزدی، رئیس یک مؤسسه آموزشی در قم ، طی سخنانی شدیداللحن، با آدرس مشخصی که می دهد ، رییس جمهور ایران را به باد شدیدترین حملات گرفته است.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی در جمع اعضای کاروان پیاده عازم حرم امام خمینی(ره) گفته است: برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

این سخنان ، در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی بیان شده است. رییس جمهور با بیان این‌که بعضی بیکار هستند و دچار توهمات می‌شوند، گفته بود: «عده‌ای مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خوردند در حالی که نه می‌داند،‌ دین چیست و نه آخرت. اما همیشه قصه آخرت را می خورند»

عده ای می گفتند جنگ هر چه زودتر تمام شود!

 مصباح یزدی در ابتدای سخنانش می گوید: در ابتدای نهضت امام خمینی(ره) عده‌ای می‌گفتند نباید با شاه در افتاد، چرا که تنها شاه شیعه در جهان است و باید با مسالمت و مدارا از حکومت وی برای نشر تشیع استفاده شود. حتی در هشت سال دفاع مقدس نیز عده‌ای معتقد بودند این جنگ هرچه زودتر باید تمام شود، چرا که جنگ غیر از از دست دادن جوان‌ها و بیوه شدن زنان و تخریب منابع و ضربه به اقتصاد کشور، حاصل دیگری ندارد!

وی با اشاره به این‌که این نحوه تحلیل‌ها و تفسیر‌ها از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و دارد، خاطر نشان کرد: امام(ره) هنوز در پاریس بودند که مهندس بازرگان که یک شخصیت اسلامی و مورد احترام تلقی می‌شد، از سر دلسوزی و خیرخواهی به امام پیشنهاد کرد که اختلافات با شاه را تمام کنند، چرا که نمی‌توان با شاه و ارتشی که دارد، مقابله کرد و این مقابله وضع را بدتر می‌کند و البته امام (ره)، پس از سخنان وی، شاه را رفتنی دانسته و ارتش را برادران خود خطاب کردند که بعد از رفتن شاه به جمهوری اسلامی می‌پیوندند.

وی ادامه داد: از همان روزی که امام (ره) در پاریس بود، بسیاری- چه بسا از سر خیر اندیشی – از امام (ره) خواستند تند و سخت برخورد نکنند، چرا که آنها روحیه برخورد نداشتند، و می‌خواستند راحت‌طلبی خود را با صلح و مدارا حفظ کنند و هرگز اجتماع و تظاهرات را برنمی‌تافتند، چه برسد به جان دادن.

مصباح یزدی با اشاره به این‌که تعداد کسانی که امروز حاضرند برای بقای نظام اسلامی جان خود را فدا کنند، بسیار بیش از تعداد چنین افرادی در آغاز انقلاب است، اظهار داشت: این به برکت تربیت افراد توسط امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان که نسخه بدل خمینی(ره) در دفاع از ارزش‌ها و آرمان هاست، میسر شده است.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم، ادامه داد: به تصریح قرآن کریم، دشمنان تا زمانی که شما دست از دینتان برندارید، دائما با شما در حال جنگ هستند. اما امروز دشمنان هم به این نتیجه رسیده‌اند که از طریق نظامی نمی‌توان به مقابله با ایران پرداخت، و لذا جنگ نرم را در پیش گرفته‌اند.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دشمنان حتی برای لباس‌های افراد نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند، به‌گونه‌ای که وقتی فردی می‌خواهد لباس مناسب و اسلامی تهیه کند، آن را در بازار نمی‌یابد.

وی با اشاره به نفوذ جنگ نرم دشمن در تفکرات افراد افزود: تقریبا همه مسئولین ما در دوره‌های مختلف در ته دلشان باور نداشتند که بتوان حریف آمریکا شد و معتقدند که ایران در علم، تکنولوژی، صنعت و نظایر اینها به آمریکا نیازمند است و چاره‌ای جز رابطه با آمریکا وجود ندارد و البته این رابطه، هزینه‌ای هم دارد که طبیعتا باید پرداخت شود. یعنی از یک طرف عامل فکری و از طرف دیگر عامل روانی که راحت‌طلبی و رفاه‌طلبی است سبب شده تا این افراد، رابطه با آمریکا را مصلحت بدانند!

تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

وی افزود: حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

مصباح یزدی با اشاره به هشدار امام(ره) در خصوص نفوذ نامحرمان، اظهار داشت: برخی مسئولین به گونه‌ای رفتار می‌کنند که زمینه عملی شدن این هشدار امام(ره) را فراهم کنند. جدایی دین از سیاست و بیان این مطلب که دین وظیفه روحانیت است، نه دولت، همان شعار جبهه ملی است که متأسفانه امروز از سوی برخی مسئولین عمامه به سر مطرح می‌شود.

وی با اشاره به این‌که امام(ره) اولین وظیفه دولت را حفظ دین مردم می‌دانست، خاطر نشان کرد: اگر امام(ره) احساس خطر می‌کرد و اگر نجف و مشهد را به خاطر ساکت بودنشان مورد خطاب قرار داده و سکوت را بر علما حرام می‌دانست، به خاطر احساس خطر برای اسلام بود، نه برای اقتصاد، نفت و تحریم.

عضو خبرگان رهبری افزود: این‌که عده‌ای بگویند دولت وظیفه‌ای برای دین مردم ندارد، بلکه وظیفه دولت فقط برداشتن تحریم‌ها و آن هم نه با مقاومت، بلکه از راه دیپلماسی است، بر خلاف خط امام(ره) است. مگر امام(ره) برای تحریم و اقتصاد قیام کرد؟ مگر این همه شهید برای شکم و تحریم جان خود را فدا کردند؟ مگر نه این است که همه شهدا در وصیت نامه هایشان، اسلام و پیروی از امام(ره) را گوشزد کرده‌اند؟

امام سر از مدفن برآورَد و ببیند که مسئولین کشور چه می‌گویند؟

وی افزود: امروز امام سر از مدفن برآورَد و ببیند که مسئولین کشور چه می‌گویند؟ همان مسئولینی که از سخنانشان بر می‌آید که امام(ره) هم اسلام را نشناخته بود؛ همان مسئولینی که برخی از کارهای اول انقلاب را اشتباه عنوان می‌کنند، در حالی که امام(ره) با قوت آن را تأیید کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، عمامه به سر هستند، خاطر نشان کرد: آیا این عده فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند و سرشان نمی‌شود؟ آیا فکر می‌کنند با تعارف‌های توخالی و استفاده دائم از لفظ مقام معظم رهبری، در حالیکه عملشان بر خلاف صریح فرمایشات رهبری است، می‌توانند مردم را فریب دهند؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به این‌که هدف اصلی باید حفظ دین باشد، اظهار داشت: امروز دشمن در تلاش است که ولایت شیطان را به جای ولایت الله به خورد ما بدهد و عده‌ای نیز زمینه آن را فراهم می‌کنند.

وی با بیان این‌که والله برخی از بچه‌های خردسال از سیاست‌مداران غرب‌زده بیشتر می‌فهمند، اظهار داشت: مردم متوجه می‌شوند که دشمن در برابر وادادگی مسئولین، جلوتر آمده و پرروتر می‌شود، اما برخی از مسئولین هنوز نفهمیده‌اند.

مصباح یزدی در پایان با اشاره به این‌که به تصریح رهبری، مراد ایشان از فرهنگ، فرهنگ اسلامی انقلابی است، اظهار داشت: باید شعارهای دین و انقلاب را بیشتر درک کنیم و بدانیم فرهنگ، نه رقص‌های محلی و لهجه‌ها و گویش‌ها، نه اسلام آمریکایی، نه اسلام سازش و نه اسلام دیپلماتیک، بلکه اسلام انقلابی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳۸
در انتظار بررسی: ۳۴۹
غیر قابل انتشار: ۱۱۸۱
ياس
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
درود بردكتر روحاني
ناشناس
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
فقط می گویم روحانی مچکریمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
ناشناس
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
دورود بر روحانــی عزیــــــــــــــــــــــز.
تانیا
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
افرین به مصباح
ناشناس
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
با این اظهارات مطمئن شدم که آقای روحانی راه درستی در پیش گرفته
ناشناس
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
روحانی مچکریم...
سولماز
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
****روحاني مچكريم ****
ناشناس
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
احسنت بر ایت الله مصباح
سحر
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
تو رو خدا ول کنین این حرفا
منصور
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
جای بسیار تعجب است
ناشناس
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
درود بر علامه مصباح یزدی
علی
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
همین اظهارات نشان دهنده صحیح بودن راه آقای روحانی است.
ناشناس
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
اقای مصباح ایا درزمان اقای احمدنژاد هم اینقدر براشفته شدید؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
همان گونه که انتظار می رفت این سخن رییس جمهور که «با زور و شلاق نمی توان مردم را به بهشت برد» با واکنش برخی رو به رو شد
شهاب و دوستان
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
قضاوت صحیح داشته باشید
ناشناس
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
واقعا ایشون دارند برای رضای خدا صحبت میکنند ؟
به نقل از امیر محمد
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
جناب آقای روحانی در کسوت روحانیت ، مدارج علمی را در اسکاتلند طی و موفق به اخذ دکترا از دانشگاههای آنکشور شد اما علیرغم سالها مراوده و مباحثه با اساتید علوم فلسفه و حقوق دانشگاهها و زندگی در مهد دمکراسی غرب هرگز از لباس روحانیت جدا نشد و اصالتش را فراموش نکرد و امروز نه تنها مایه افتخار و اعتبار و احترام کشورمان در جهان شده بلکه باید اسباب سرافرازی حوزه‌ علمیه هم باشد
sina
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
این فرمایشات هم طبیعیه
مردم
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
ما راضی نیستیم
علی
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
اصل حرف جناب رییس جمهور کاملا صحیح است
محمد
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
حاج آقا مواظب سلامتیت باش
ناشناس
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
واقعا ایشون دارند برای رضای خدا صحبت میکنند ؟
ناشناس
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
وی با اشاره به این‌که متأسفانه کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، عمامه به سر هستند، خاطر نشان کرد: آیا این عده فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند و سرشان نمی‌شود؟
اتفاقا مردم حیلی هم سرشان میشود وبه همین دلیل اگثریت قاطع آنها به نامزد توصیه شده جنابعالی رای ندادند.همان علمایی که سنگ آنان را به سینه میزنید،آیتالله مکارم ،ریس دولتی که سما اطاعت از اورا ااطاعت از خدا قلمداد میکردید،فریبکار وارایه دهنده آمار دروغ معرقی کرده اند.که البته کاش بهنگام این کار را میکردند
مجید
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
من نمی دونم دوستان نظرشون چیه. بنده خدا خاتمی جواب اینها رو نمی داد مردم می گفتن بی عرضه است حالا روحانی جوابشون رو می ده می گن جواب نده. آخه مگه می شه جواب نده. اینها مرتب از اینگونه سخنان می گویند. باید بدونن رئیس جمهور پای حرفهاشون وایستاده.
ناشناس
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
یک جورایی حق داره ایشون.
شریف
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
چرا دوستان اسمان و ریسمان میکنند.
جواد
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
اتفاقا خوب شد.
ناشناس
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آقای مصباح منظور شما از لفظ علماء چيست؟
ناشناس
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
ایشان مرجع تقلید نیست
امین
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آقای مصباح یک روز اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا می داند
بی نام
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
روحانی مچکریم
ناشناس
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
درود بر علامه مصباح
زهرا
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
اقای مصباح اقای روحانی با رای همین مردم رئیس جمهور شدن
صادق
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
البته ایشون قبلا گفته بودن "اطاعت از رییس‌جمهور اطاعت از خداست"
ابوذر
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
ایا اقای مصباح نظرات رامطالعه میکند
ناشناس
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آقای مصباح قداست مرجع تقلیدی را زیر سئوال بردی
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
مرجع تقلیدی؟!!
یک معلم
| |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
مگه ایشون مرجع تقلید هستند؟؟؟
ناشناس
| |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آقاجان، ایشان مرجع تقلید نیست.
ناشناس
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
یک جورایی حق داره ایشون.
ناشناس
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
اقا لنکرانی رو بکنین رییس جمهور بزارین آقای مصباح راحت شه / جون مادرت چاپ کن
ناشناس
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
سلام . همواره این سوال مطرح بوده چگونه شخصی که قبل از انقلاب وبعد آن و در جنگ، مشارکت موثری نداشته وحتی گاهی بافرامین امام مخالفت داشته مانند حکم چراغانی و هیچ رابطه ای باامام نداشته وحضرت امام از وی در هیچ مسند ومسئولیتی استفاده نکرده و منزوی بوده است چگونه اجازه استفاده ازعنوان نام امام برای موسسه خود داشته وتسهیلات ازبیت المال دریافت می دارد؟
ناشناس
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آقای مصباح تا دو روز پیش اطلاعات از رییس جمهور اطلاعات از خدا بود که !!!
یاس
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آقای مصباح من خودم اهل قم و کارمند حوزه علمیه هستم. مطلعم که بودجه موسسه شما نسبت به سال اخر حکومت احمدی نژاد 4 برابر شده الان در سال 93 شما نزدیک 20 میلیارد تومان از دولت پول گرفتید برای فرهنگ اسلامی انقلابی به قول خودتون چه گلی به سر مردم زدید
محمد
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
به نقل از فرمایشات مقام معظم رهبری این اختلاف نظرهای کوچک همیشه بوده و هست،مسئولین باید اینها رو بین خودشون حل کنن نه اینکه بین مردم بکشن،مسئولین باید اختلافات رو کنار بذارن و به فکر رفاه جامعه و قشر زحمت کش جامعه باشن. این اختلافات لفظی غیر از دشمن تراشی چیز دیگه ای نداره
ناشناس
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
کی بودمیگفت حرف رئیس جمهورحرف خداست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
البته گفته شده اطاعت از رئیس جمهور اطاعت از خداست.
ایرانی
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
روحانی تحصیل کرده انگلیس است ولی علامه مصباح شاگرد امام و علامه طباطبایی است وضمنا فراموش نکنید که رهبری فرمودند ایشان خلاء علامه طباطبایی را پر کرده اند.اگر شما راستگو وصادق هستید مطلب مرا منعکس کنید...
هموطن
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
محبوب دلها, دکتر روحانی بزرگوار ما ,فقط تنها خواهش ما از شما و دولت شما اینست که با این نقدهای مغرضانه هرگز مسیر خودتان را تغییر ندهید.... شما پشتیبان حداکثری دارید
شهاب منتظر
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
* * * درود بر روحانی و علامه ی بصیر « حـضـرت آیـت الله مـصـبـــاح یـزدی » یار دیرین امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(زیدعزّه). * * *
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
بفرمایید ایشان کجا امام خمینی را یاری فرمودند
کسرا
| |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
یار دیرین امام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شوریده
| |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
بله دقیقا درسته
انیس
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
من با اقای روحانی موافق هستم چون بدون ریا وبا دلی پاک برای مردم ایران جانفشانی می کند وبه فکر عاقبت کار خودش است
ناشناس
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
از روحانی و دولتش دل خوشی ندارم ولی حرفهای که روحانی در رابطه با دین و حکومت زده کاملا درسته
غلام
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
يكي به آقاي مصباح بگه كه ايشان به 24 ميليون آراي مردم توهين مي كنه، ميزان راي مردم است و بس،
ناشناس
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
به رای مردم احترام بگذارید
محمدرضا
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
سلام بر روحانی
ناشناس
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
سلام
من به عنوان یک ایرانی فقط میدانم در این برهه زمانی باید پشتیبان دولت منتخب باشم
ناشناس
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
جناب ایت الله شما هرگونه انتقادی به عملکرد دولت دارید چرا مستقیم به انها نمیگویید
ناشناس
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
درست گفته
علی
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
اتفاقا مراجع تقلید هم از آقای روحانی حمایت کردند.
فرح
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
نباید به رییس جمهور ی که بارای میلیونهانفرانتخاب شده توهین کنید
فرهنگی
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
دکتر روحانی عزیز ما در جبهه وجهاد 8سال دفاع مقدس شرکت داشتن
سوشون
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
اقاي مصباح ايشون الان ريئس جمهور اين مملكت هستند
دلسوخته وطن
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
درود بر روحاني در اين وضعيت افتخار ميکنم که به جناب دکتر روحاني راي داده ام
حسین
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
روحانی مچکریم.
یزدی
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
متاسفیم
امیر محمد
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
ایکاش "انتخاب" نظر این بنده حقیر را با همه‌ی تبعاتی که ممکن است داشته باشد منعکس کند و ایکاش جناب مصباح هم این نظر را بعنوان ایده یک ایرانی مسلمان بخواند (گرچه می‌دانم اولی ممکن و دومی محتمل است )
حضرت آیت‌اله ؛
1- قیاس بین مشی و منش مبارزاتی حضرت امام(ره) در زمان شاه با آنچه که امروز شاهد هستیم قیاسی مع‌الفارق است ، امام یگانه‌ای بود که در دوران طاغوت سربرافراشت تا دین خدا را در مملکتی که مذهب به نسیان رفته بود زنده کند اما امروز بمدد انقلاب اسلامی ، در اینکشور جمهوری اسلامی برپاست و رئیس قوه مجریه‌اش -چه شما بخواهید چه نخواهید- یک روحانی است که بازهم -چه بخواهید و چه نخواهید- با رأی مستقیم مردم انتخاب شده و از مقبولیت بخش وسیعی از آنان برخوردار است .
2- جنابعالی آنچنان سخن می‌گوئید که انگار این رئیس جمهور در کشوری دیگر و توسط مردمی بیگانه با دین و فرهنگ ایرانیان انتخاب ، و به ملت ایران تحمیل شده است!! ظاهراً تنها کسانی سعادت مصونیت از انتقادات تندوتیز حضرتعالی را دارند که افکار و عقایدشان کمترین زاویه‌ای با افکار و عقاید شما نداشته باشد!! حالا اگر مردم ، چنین افرادی را مناسب تشخیص ندهند و انتخاب نکنند تکلیف چیست ؟ سئوال اساسی این است که شما بعنوان مرجع تقلید مورد احترام ، آیا باید ایراد و انتقاد از عملکرد ، رفتار و سخنان رئیس جمهور هم کسوتتان و دولت وی را مستمراً رسانه‌ای کنید تا موجب تنش و جنجال در جامعه و تشویش اذهان مردمی شود که رفع مشکلات عدیده معیشتی‌شان را به تدبیر آنها گره زده‌اند یا آنکه بنا به شیوه سایر مراجع عظام تقلید در اینکشور ،انتقادات ، نقطه‌نظرات و رهنمودهای خود را باید بصورت مکتوب به ایشان منعکس کنید و یا در جلسات خصوصی با رئیس جمهور مطرح نمائید؟ آیا اینگونه بی‌محابا رئیس جمهور منتخب مردم را مورد عتاب و خطاب قرار دادن بیش از همه تأمین سوژه خبری یرای رسانه‌های معاند بیگانه نیست ؟ چه کسانی از بیان اینگونه سخنان سود می‌یرند ، ملتی که روحانی را از میان چهارکاندیدای ریاست جمهوری کشور برگزید تا زمام امور اجرائی کشور را با هزار امید و آرزوی محقق نشده در دولت قبل، بدستش بدهد یا بیگانگانی که از ناامیدی مردم ، وجود شکاف در میان مسئولین دولتی و مراجع دینی و جنجال‌آفرینی سیاسی در کشور شادمان می‌شوند ؟
4- جناب آقای روحانی در کسوت روحانیت ، مدارج علمی را در اسکاتلند طی و موفق به اخذ دکترا از دانشگاههای آنکشور شد اما علیرغم سالها مراوده و مباحثه با اساتید علوم فلسفه و حقوق دانشگاهها و زندگی در مهد دمکراسی غرب هرگز از لباس روحانیت جدا نشد و اصالتش را فراموش نکرد و امروز نه تنها مایه افتخار و اعتبار و احترام کشورمان در جهان شده بلکه باید اسباب سرافرازی حوزه‌ علمیه هم باشد که توانسته چنین انسان فرهیخته‌ای را به جامعه سیاسی ایران و جهان معرفی کند ، آیا ظالمانه نیست که ایشان با آنهمه سوابق درخشان تحصیلی و مبارزاتی ،در ابتدای قبول مسئولیت سنگین اداره امور اجرائی کشور با کوهی از مشکلات و تنگناهای سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی اینچنین مورد بی‌مهری و انتقاد تند و علنی آنهم از سوی استاد حوزه علمیه قرار گیرد ؟ آیا اینقبیل رفتارهای پرخاشگرانه مورد قبول رهبری معظم انقلاب که بکرات تنش‌زدائی و دوری از جنجال‌آفرینی و تخریب دولتمردان را توصیه می‌فرمایند می‌باشد ؟
جناب آقای مصباح ، 8 سال حکومت دروغ و تزویر و ریا که فقط یکی از ثمراتش رویش قارچ‌گونه ده‌ها مفسد اقتصادی و مالی بود را تحمل کردید حداقل چهار سال هم به این دولت فرصت بدهید تا به وعده‌هایش عمل کند که اگر چنین نکرد آنگاه مستوجب هرگونه شماتت و بدخلقی و انتقاد حضرتعالی باشد .
پاسخ ها
HAMID
| |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
امیرمحمد ایشان مرجع تقلید نیستند.
ناشناس
| |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
احسنت به پاسخ شما .
مهران
| |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
امیر محمد بسیار زیبا و منطقی نوشتی
علیرضا
| |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آفرین دوست عزیز ، گفتن حقیقت هیچ ترسی ندارد.
ناشناس
| |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
میخواستم تصحیح کنم ایشون مرجع تقلید نیستند
سعید
| |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
برادرعزیز، آقای امیرمحمد
گویا شما هنوز با عقاید جناب ایشان آشنا نشده اید.
ناشناس
| |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
دوست عزیز لازم به ذکراست آقای مصباح مرجع تقلید نیستند.لطفا این افتخاررا به ایشان ندهید.
ناشناس
| |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
امیر محمد عزیز ، احسنت .
leila
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
باید باور شود كه مردم به آقاي روحاني رأي دادن؟
بهزاد
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
احسنت به علامه مصباح
ناشناس
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
درود بر روحانی رییس جمهور
ناشناس
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
درود بر روحانی
علی
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
فقر از مرگ هم بدتره
ناشناس
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
دیروز رهبر فرمودند: در مقابل قدرت مشروع نباید کسی سینه سپر کرده و قهر و غلبه کند.
ناشناس
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
روحانی عزیز دوستت داریم خیلی دوستت داریم
ناشناس
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آقای مصباح میشه شما جای مردم تصمیم نگرید لطفا"
ناشناس
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
من عاشق روحانی ام، حرف های روحانی رو تایید می کنم.
هادی
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
درود بر روحانی
محمد ص
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
درود بر علامه بزرگ
ناشناس
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
اره احمدی نژاد خوب بود که مورد تایید شما بود
امید
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
درود
ناشناس
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
درود بر روحانی
عباس
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
افراط و تفریط، مشکل همیشگی که وجود دارد.
ناشناس
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
خوب گفته
زنده نگهت داره خدا
صالح
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
فقط روحانی ....
ناشناس
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
فقط روحانی فقط روحانی فقط روحانی
amin
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
درود بر روحانی
درود بر روحانی
درود بر روحانی

تا آخرش پای تو ایستاده ایم.
محسن
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
دکتر روحانی، من خوشحالم بابت رایی که به شما دادم. حرف دل اکثریت مردم را میزنید. دلاورانه پاسخ منتقدانتان را بدهید. خدا نگهدارتان باشد دکتر روحانی
ناشناس
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
این دولت اراده ی ملت است
ناشناس
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
هرچی باشه اکثریت ملت روحانی رو قبول دارنداون هم از ته دل ضمنا روحانی بسیار هم ولایتمدار است.
ابراهیم
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
ادبیات احمدی نزادی ....
متاسفم برای شما.
روحانی مچکریم
پاسخ ها
رضا
| |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
اشتباه منفی دادم شرمنده دوست من
حامد
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
مصباح یزدی : اطاعت از رییس‌جمهور اطاعت از خداست !!!
ناشناس
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
خب راست گفته
وحید
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
جناب اقای روحانی نماینده ملت بزرگ ایرانند .
مجید
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
راست گفته
پارسی
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
جناب ایت الله گفتگو بهترین راه برای برداشتن تحریم هاست
ناشناس
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
فقط میتونم بگم نظری ندارم
ناشناس
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
مردم در خرداد 92 نشان دادند که جه اندیشه ای را میخواهند
ناشناس
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
اتفاقا مردم خیلی خوب میفهمن به خاطر همین بهش رای دادن.
امیر
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
من حرف های آقای مصباح را قبول ندارم
ناشناس
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
احسنت به آیت الله مصباح، خدا حفظشون کنه.
خودم
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آخه چي بگم؟؟؟
حسین
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
کلام ایشان حق است
ناشناس
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
جمله معروف :اطاعت از رییس جمهور اطاعت از خداست ؟