صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۱
رییس دیوان عدالت اداری:
منتظری با بیان این‌که «مقام معظم رهبری همواره به مسوولان تاکید دارند که کاری نکنند تا مردم دلسرد و اختلاف ایجاد شود» ادامه داد: مردم در محیطی آرام می‌توانند زندگی آرامی داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس دیوان عدالت اداری کشور با اشاره به آمار بالای شکایات مردمی از ادارت در استان کرمان گفت: سلامت نظام اداری باید یکی از دغدغه‌های اصلی همه مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در هشتمین شورای اداری استان کرمان که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با بیان این‌که «باید با همدلی و همکاری فضای سالم اداری را به وجود بیاوریم» گفت: بر اساس احادیثی از پیامبر اسلام (ص) خداوند از همه بندگان خود در روز قیامت از جایگاه و مسوولیتی که داشته‌اند، پرسش خواهد کرد.

رییس دیوان عدالت اداری کشور با بیان این‌که «همه ما باید رضایت خداوند و مردم را در اولویت اقدامات خود قرار دهیم» افزود: اگر دیدگاه ما این گونه باشد، حل مشکلات مردم را با عشق و علاقه بیشتری انجام می‌دهیم.

منتظری با بیان این‌که «ما باید به دنبال سلامت اداری در نظام باشیم» اظهار کرد: اما سلامت اداری ما امروز متناسب با نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

وی مدیران را به صداقت، راستی و درستی با مردم، با مردم و برای مردم بودن توصیه کرد و گفت: البته همه این اقدامات نه در حد شعار بلکه باید به صورت عملی در سطح جامعه اجرا شود.

رییس دیوان عدالت اداری بیان کرد: یکی از ضعف‌های ما این است که زیاد شعار می‌دهیم و در عمل به آن چندان جدی نیستیم.

منتظری با بیان این‌که «مقام معظم رهبری همواره به مسوولان تاکید دارند که کاری نکنند تا مردم دلسرد و اختلاف ایجاد شود» ادامه داد: مردم در محیطی آرام می‌توانند زندگی آرامی داشته باشند.

رییس دیوان عدالت اداری کشور گفت: انتظار ما از همه مسوولان این است که از التهاب‌آفرینی و بیان مسایلی که موجب تشویش افکار و نظرات مردم می‌شود، پرهیز کنند.

وی در ادامه، به رسالت دیوان عدالت اداری در کشور اشاره و اظهار کرد: در هیچ جای دنیا چنیبن نهادی با این ویژگی‌ها که مستقل از قوه مجریه فعالیت کند، نداریم. شکایاتی که مردم از دستگاه‌های اداری و یا آیین نامه‌های دولتی، وزارتخانه‌ای و یا شوراهای اسلامی دارند، به این دیوان ارایه می‌شود.

منتظری با بیان این‌که «دیوان عدالت اداری تنها مرجع برای لغو و ابطال مصوبات دولتی و رسمی است» گفت: همه ما باید در مسیر خدمت به مردم فعالیت کنیم.

رییس دیوان عدالت اداری کشور در ادامه، از رشد شکایات مردم از دستگاه‌های اداری در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: طی سال‌های 89 و 90 این شکایات بیش از 23 درصد رشد داشته است.

وی گفت: اما مقایسه هشت ماهه سال جاری و سال گذشته، از افزایش بیش از 38 درصدی این آمار خبر می‌دهد.

وی با بیان این‌که «باید تلاش کنیم شکایات کم شود» اظهار کرد: مسوولان باید به گونه‌ای با مردم تعامل داشته باشند که شکایات کم شود.

منتظری افزود: همچنین پیشنهاد می‌کنیم تا استانداری کرمان، دستگاه‌هایی که کمترین شکایت را داشته باشند تشویق و به مردم معرفی کند.

وی همچنین بر تقویت بخش حقوقی در کلیه دستگاه‌های اداری تاکید و بیان کرد: برای ارتقای این بخش ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در صورت نیاز، همکاری‌های لازم را داشته باشیم.