صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه شهرستان شمیرانات شاخصه های اصلی ارکان حکومتی و متصدیان و صاحب منصبان در حکومت یزیدی را با شاخصه های حاکم جور همسو، هم ساختار و نمودار شفاف مخالفت حسینیان با یزیدیان توصیف نموده گفت: در ساختار حکومت یزیدی، یزید الگوی راهبردی و کاربردی است، دشمنان حق و عدالت از امامان تباهی و ذلالت، الگو می گیرند و برنامه های زندگیشان را با الگوهایشان هماهنگ و همسو می سازند، طرح و برنامه های دولتمردان در حکومت های یزیدی بر طغیان مداری، حق سوزی و مردم ستیزی، استوار است، فعل و انفعالات و رفتارهای حکومتی عمدتاً ستم بنیاد، استبدادپایه و آکنده از ستمگری، ستم روایی و ستم گستری است.


ناطق جمعه شمیرانات نظام های بیدادگر و بیدادگرا را حلقه های حقیقی از دام های شیطانی و دام گستران فریبکار و فسادمدار توصیف نموده گفت: در ساختار حکومت جور، همه مدیران و نقش آفرینان در شاخصه های شیطانی، شیطان منشی، آلودگی و گسترش سیاهی و تباهی، همسو و همانند هستند، به جای طاعت خدا اطاعت شیطان را برمی گزینند، از فرمانبری خداوندِ نعمت ها و عنایت ها سر باز می زنند، در ظاهرسازی فسادگرایی و فسادگستری بی باکند، حدود خدا را بی هیچ منطق معقول و قابل قبولی به آفت تعطیل می آلایند، اموال عمومی(بیت المال) را مال شخصی خود می پندارند و بی هیچ ملاحظه ای در تصرف آنها مسابقه می گذارند، حرام خدا را حلال می کنند و برای حرام خدا هیچ حریم و حرمتی را به رسمیت نمی شناسند، حلال خدا را بر مردم حرام می کنند و امکانات تکامل انسانی را به موانع تکامل و رشد و شکوفایی تبدیل می کنند. (اَلا' و اِنَّ هولا'ء قَدْ لَزَمُواطاعةَ الشَّیْطانِ و تَرَکُواطاعةَ الرَّحمنِ و اَظْهَروُا الفَسادَ و عَطَّلوُا الْحُدودَ، و اْسْتَأثَرُوا بالفَی‌ٌ واَحْلَّوا حرامَ‌الله و حَرَّموُا حَلالَهُ – نهج الشهاده ص 113)


ناطق جمعه شمیرانات گرایش به گناهکاری، آفرینش انگیزه درگیری و خصومت ورزی، سهل انگاری در اجرای احکام الهی، تصرفات غیرقانونی در اموال عمومی و بی توجهی به حلال سازی حرام ها و حرام سازی حلال ها را رسوبات خطرساز حکومت های یزیدی در نظام های سیاسی – اجتماعی، تحلیل نموده گفت: حکومتی که به غیبت، دروغ، تهمت، ناسزاگویی، پارتی بازی، رشوه پردازی، تندروی ها و کندروی های بی منطق در حوزه حرام ها و حلال های الهی و اختلاس های میلیاردی در حوزه اموال عمومی آلوده می شود باید با نقش آفرینی رهبری حسین گونه به فاصله گیری از نارسایی ها مجبور شود و کام تشنگان عدالت را به آراستگی بسترها و عرصه های نظام به قدرت و صلاحیت، شیرین سازد.


دعاگو حکومت های طاغوتی را محکوم به نابودی و شایسته براندازی و تغییرات ساختاری نامیده گفت: اصلاح حکومت در جوامعی که حاکمان و دولتمردان به گناهکاری، قانون شکنی، حق سوزی و مردم ستیزی، آلوده هستند امکان پذیر نیست، باید حاکمان ستمگر و ضدبشر و دولتمردان بداندیشه و جورپیشه، حیثیت مقدس براندازی را تجربه کنند و جامعه برای اصلاحات ساختاری و اساسی به حاکمان عادل، دوراندیش، مردم دار و مردم سالار، آراسته شوند.


حسین(ع) با ترسیم چهره حقیقی نظام یزید در اندیشه اصلاح جامعه و بسترسازی برای رشد و شکوفایی بر شایستگی اش به حکومت به دلیل نزدیکی همه شاخصه های شایستگی اش به حوزه رسالت تأکید می کند(وَ إِنِّی أَحَقُّ بِهَذَا الْأَمْرِ) و به خواست افکار عمومی به دلیل نامه ها و فرستاده هایشان برای بیعت و ساماندهی نوین حکومت تکیه می کند، برای پیشبرد هدف مقدسش، خودش را الگوی راهبردی و کاربردی برای اصلاحات مدنی و بسترسازی تمدن و تکامل انسانی معرفی می نماید(فَلَکُم‌ فِیَّ اُسوة‌ٌ ...)


امام جمعه شمیرانات هوشمندی، دوراندیشی و روشن بینی مبتنی بر درایت و کفایت را از شاخصه های رهبری دینی دانسته گفت: رهبر انقلاب عاشورا با روشن بینی سیاسی و دوراندیشی مبتنی بر رفتارشناسی، عهدشکنی کوفیان را پیش بینی فرمود و از پیامدهای عهدشکنی، آگاهشان ساخت(فَلَعَمْری‌ ماهِیَ لَکُم‌ بنُکْرٍ، لَقَدْ عَمِلْتُموها بِأَبی‌ وَ اَخی‌ وَ اْبنِ عمّی‌ مُسْلمٍ وَ الْمغرُورُ مَنْ اْغْتَرَّ بِکُم‌ - نهج الشهاده ص 114)