امام جمعه شهرستان شمیرانات شاخصه های اصلی ارکان حکومتی و متصدیان و
صاحب منصبان در حکومت یزیدی را با شاخصه های حاکم جور همسو، هم ساختار و
نمودار شفاف مخالفت حسینیان با یزیدیان توصیف نموده گفت: در ساختار حکومت
یزیدی، یزید الگوی راهبردی و کاربردی است، دشمنان حق و عدالت از امامان
تباهی و ذلالت، الگو می گیرند و برنامه های زندگیشان را با الگوهایشان
هماهنگ و همسو می سازند، طرح و برنامه های دولتمردان در حکومت های یزیدی بر
طغیان مداری، حق سوزی و مردم ستیزی، استوار است، فعل و انفعالات و
رفتارهای حکومتی عمدتاً ستم بنیاد، استبدادپایه و آکنده از ستمگری، ستم
روایی و ستم گستری است.
ناطق جمعه شمیرانات نظام های بیدادگر و بیدادگرا را حلقه های حقیقی از دام
های شیطانی و دام گستران فریبکار و فسادمدار توصیف نموده گفت: در ساختار
حکومت جور، همه مدیران و نقش آفرینان در شاخصه های شیطانی، شیطان منشی،
آلودگی و گسترش سیاهی و تباهی، همسو و همانند هستند، به جای طاعت خدا اطاعت
شیطان را برمی گزینند، از فرمانبری خداوندِ نعمت ها و عنایت ها سر باز می
زنند، در ظاهرسازی فسادگرایی و فسادگستری بی باکند، حدود خدا را بی هیچ
منطق معقول و قابل قبولی به آفت تعطیل می آلایند، اموال عمومی(بیت المال)
را مال شخصی خود می پندارند و بی هیچ ملاحظه ای در تصرف آنها مسابقه می
گذارند، حرام خدا را حلال می کنند و برای حرام خدا هیچ حریم و حرمتی را به
رسمیت نمی شناسند، حلال خدا را بر مردم حرام می کنند و امکانات تکامل
انسانی را به موانع تکامل و رشد و شکوفایی تبدیل می کنند. (اَلا' و اِنَّ
هولا'ء قَدْ لَزَمُواطاعةَ الشَّیْطانِ و تَرَکُواطاعةَ الرَّحمنِ و
اَظْهَروُا الفَسادَ و عَطَّلوُا الْحُدودَ، و اْسْتَأثَرُوا بالفَیٌ
واَحْلَّوا حرامَالله و حَرَّموُا حَلالَهُ – نهج الشهاده ص 113)
ناطق جمعه شمیرانات گرایش به گناهکاری، آفرینش انگیزه درگیری و خصومت ورزی،
سهل انگاری در اجرای احکام الهی، تصرفات غیرقانونی در اموال عمومی و بی
توجهی به حلال سازی حرام ها و حرام سازی حلال ها را رسوبات خطرساز حکومت
های یزیدی در نظام های سیاسی – اجتماعی، تحلیل نموده گفت: حکومتی که به
غیبت، دروغ، تهمت، ناسزاگویی، پارتی بازی، رشوه پردازی، تندروی ها و کندروی
های بی منطق در حوزه حرام ها و حلال های الهی و اختلاس های میلیاردی در
حوزه اموال عمومی آلوده می شود باید با نقش آفرینی رهبری حسین گونه به
فاصله گیری از نارسایی ها مجبور شود و کام تشنگان عدالت را به آراستگی
بسترها و عرصه های نظام به قدرت و صلاحیت، شیرین سازد.
دعاگو حکومت های طاغوتی را محکوم به نابودی و شایسته براندازی و تغییرات
ساختاری نامیده گفت: اصلاح حکومت در جوامعی که حاکمان و دولتمردان به
گناهکاری، قانون شکنی، حق سوزی و مردم ستیزی، آلوده هستند امکان پذیر نیست،
باید حاکمان ستمگر و ضدبشر و دولتمردان بداندیشه و جورپیشه، حیثیت مقدس
براندازی را تجربه کنند و جامعه برای اصلاحات ساختاری و اساسی به حاکمان
عادل، دوراندیش، مردم دار و مردم سالار، آراسته شوند.
حسین(ع) با ترسیم چهره حقیقی نظام یزید در اندیشه اصلاح جامعه و بسترسازی
برای رشد و شکوفایی بر شایستگی اش به حکومت به دلیل نزدیکی همه شاخصه های
شایستگی اش به حوزه رسالت تأکید می کند(وَ إِنِّی أَحَقُّ بِهَذَا
الْأَمْرِ) و به خواست افکار عمومی به دلیل نامه ها و فرستاده هایشان برای
بیعت و ساماندهی نوین حکومت تکیه می کند، برای پیشبرد هدف مقدسش، خودش را
الگوی راهبردی و کاربردی برای اصلاحات مدنی و بسترسازی تمدن و تکامل انسانی
معرفی می نماید(فَلَکُم فِیَّ اُسوةٌ ...)
امام جمعه شمیرانات هوشمندی، دوراندیشی و روشن بینی مبتنی بر درایت و کفایت
را از شاخصه های رهبری دینی دانسته گفت: رهبر انقلاب عاشورا با روشن بینی
سیاسی و دوراندیشی مبتنی بر رفتارشناسی، عهدشکنی کوفیان را پیش بینی فرمود و
از پیامدهای عهدشکنی، آگاهشان ساخت(فَلَعَمْری ماهِیَ لَکُم بنُکْرٍ،
لَقَدْ عَمِلْتُموها بِأَبی وَ اَخی وَ اْبنِ عمّی مُسْلمٍ وَ
الْمغرُورُ مَنْ اْغْتَرَّ بِکُم - نهج الشهاده ص 114)