صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۳۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۱۲ آذر ۱۴۰۳
شهرداری تهران برای مقابله با تردد خودرو‌های تک‌سرنشین در خط زرد اتوبان همت، از همین روش بهره گرفته است. شهرداری در این خطوط زردرنگ و به فاصله هر ۲۵۰ متر، یک دوربین پلاک‌خوان نصب خواهد کرد. جریمه تردد خودرو‌های تک‌سرنشین در این لاین نیز بین ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار تومان اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیجیاتو: روز‌های گذشته، شاهد راه‌اندازی لاین جدا برای خودرو‌های چندسرنشین در اتوبان همت بودیم. هدف از این کار مدیریت ترافیک شهر تهران و کاهش تردد خودرو‌های تک سرنشین در این اتوبان است. لاین تندرو در این اتوبان خط زردی مشخص شده است و فقط خودرو‌های چندسرنشین اجازه ورود به آن را دارند.

خطوط زرد و ویژه اتوبان همت حدود یک هفته پیش در این اتوبان کشیده شدند. به گفته «محسن هرمزی»، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهر تهران، فقط خودرو‌های دارای چندسرنشین و تاکسی‌ها اجازه تردد از این خط را دارند.

این ایده ابتدا چندان جدی گرفته نشد؛ زیرا شهروندان تصور می‌کردند راهی برای مقابله با تردد خودرو‌های تک‌سرنشین در این لاین وجود ندارد. آنها به موضوع تردد انبوه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها در خطوط اتوبوس BRT اشاره می‌کردند، موضوعی که همواره در تهران مشاهده می‌شود. مشخص است پلیس نمی‌تواند با تمامی موتورسیکلت‌ها و خودرو‌هایی که وارد خطوط BRT می‌شوند، مقابله کند؛ بنابراین فقط درصورت عبور از جلوی دوربین و واضح بودن پلاک، این خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های قانون‌شکن جریمه می‌شوند.

شهرداری تهران برای مقابله با تردد خودرو‌های تک‌سرنشین در خط زرد اتوبان همت، از همین روش بهره گرفته است. شهرداری در این خطوط زردرنگ و به فاصله هر ۲۵۰ متر، یک دوربین پلاک‌خوان نصب خواهد کرد. جریمه تردد خودرو‌های تک‌سرنشین در این لاین نیز بین ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

محدوده زردرنگ اتوبان همت ۱۸ کیلومتر امتداد دارد. این محدوده از منطقه ۲۲ شهرداری تهران آغاز می‌شود و تا شرق تهران ادامه دارد. فاز اول این پروژه از میدان صنعت تا شرق تهران کشیده شده است که حدود ۱۲ کیلومتر است و ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرداری تهران اعلام کرده ۸۳ درصد اتومبیل‌هایی که در این شهر تردد می‌کنند، تک‌سرنشین هستند؛ بنابراین مدیران شهرداری امیدوارند با چنین اقداماتی، تردد خودرو‌های تک سرنشین در سطح شهر کاهش یابد.

من مرتضی قانع هستم، متولد ۱۳۷۳ در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال ۱۳۹۶ کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینه‌های خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه‌های متفاوت نوشتم و با رسانه‌های مختلفی همکاری کردم. البته بخش درخشان کارنامه من، همکاری تمام‌وقت با دیجیاتو از سال ۱۴۰۲ است.