صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۳۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۳
کج‌خلقی‌های مکرر ممکن است نشانه‌ای زودهنگام از اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی (ADHD) باشند.کودکانی که به کج‌خلقی تمایل دارند، احتمال بیشتری دارد که در سن ۷ سالگی علائم ADHD را نشان دهند.خطر ابتلا به ADHD در کودکانی که در تنظیم هیجانات خود کندتر از دیگران عمل می‌کنند، بیشتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
کج‌خلقی‌های مکرر ممکن است نشانه‌ای زودهنگام از اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی (ADHD) باشند.کودکانی که به کج‌خلقی تمایل دارند، احتمال بیشتری دارد که در سن ۷ سالگی علائم ADHD را نشان دهند.خطر ابتلا به ADHD در کودکانی که در تنظیم هیجانات خود کندتر از دیگران عمل می‌کنند، بیشتر است.
 
به گزارش انتخاب و به نقل از هلث دی؛ مطالعه جدیدی نشان می‌دهد کودکانی که در دوران پیش‌دبستانی تمایل به کج‌خلقی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی (ADHD) در سنین مدرسه قرار دارند.
 
محققان دریافتند کودکانی که در کنترل هیجانات و رفتار خود مشکل دارند، تا سن ۷ سالگی علائم بیشتری از ADHD دارند.
 
این کودکان معمولاً رفتار بدتری دارند و احتمال بیشتری دارد که در این سن دچار مشکلات عاطفی مانند غم یا نگرانی شوند.
 
آجا موری، محقق اصلی این مطالعه و استاد روانشناسی در دانشگاه ادینبرو در بریتانیا، در بیانیه‌ای خبری گفت:
«مهارت‌های تنظیم هیجان از اوایل زندگی شروع به شکل‌گیری می‌کنند و به تدریج در طول دوران کودکی تقویت می‌شوند. اما کودکان این مهارت‌ها را با سرعت‌های متفاوتی کسب می‌کنند و این کندی در یادگیری می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات تکاملی و سلامت روانی باشد.»
 
برای این مطالعه، محققان داده‌های حدود ۱۹,۰۰۰ کودک متولد شده بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ در بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند.
 
نتایج نشان داد علائم ADHD ارتباط قابل توجهی با تمایل کودک به واکنش‌های هیجانی شدید و توسعه کندتر توانایی او در تنظیم این هیجانات دارد. هرچه کودک قادر به مدیریت هیجانات خود کمتر باشد، خطر ابتلا به ADHD در او بیشتر است.
 
این ارتباط حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل خطر برای ADHD و مشکلات سلامت روانی نیز برقرار بود.
 
بر اساس این نتایج، محققان پیشنهاد می‌دهند که آزمایش‌های اولیه‌ای برای شناسایی کودکانی که در معرض خطر ADHD قرار دارند، توسعه یابد تا والدین و معلمان بتوانند به آن‌ها حمایت و درمان اضافی ارائه دهند.
 
موری گفت:
«یافته‌های ما نشان می‌دهند که پیگیری روند تنظیم هیجانات در طول دوران رشد می‌تواند به شناسایی کودکانی که در معرض خطر مشکلات سلامت روان قرار دارند، کمک کند.»