صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳
سخنگوی دولت عراق تاکید کرد که نقض حریم هوایی این کشور طی حمله اسرائیل به ایران، یک تعدی مجرمانه بوده است.العوادی گفت: کره جنوبی ما را به سامانه‌های نظامی پیشرفته‌ای در اوایل سال آتی مجهز می‌کند. دولت عراق برای پیشرفت و تقویت توانمندی‌های پدافند هوایی خود تلاش می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: سخنگوی دولت عراق تاکید کرد که نقض حریم هوایی این کشور طی حمله اسرائیل به ایران، یک تعدی مجرمانه بوده است.
 
باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق با بیان اینکه این کشور مسئولیت‌های خود در منطقه و جهان را رها نکرده است، تصریح کرد: عراق به تلاش‌هایش برای متوقف ساختن تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان ادامه می‌دهد.
 
وی تاکید کرد: امنیت عراق و منطقه از اولویت‌ها است و دولت تلاش‌های خود را بر متوقف ساختن جنگ متمرکز کرده است. تحرکات بین المللی برای متوقف ساختن تجاوزات رژیم صهیونیستی وجود دارد و سیگنال‌های مثبتی نیز به چشم می‌خورد.
 
العوادی خاطرنشان کرد: نقض حریم هوایی عراق در حمله به ایران یک تعدی متجاوزانه بود.
 
وی تصریح کرد: دولت عراق در پایان دادن به ماموریت‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش موفق عمل کرد.
 
العوادی گفت: کره جنوبی ما را به سامانه‌های نظامی پیشرفته‌ای در اوایل سال آتی مجهز می‌کند. دولت عراق برای پیشرفت و تقویت توانمندی‌های پدافند هوایی خود تلاش می‌کند.
 
پیشتر عراق رسماً یادداشت اعتراضی را به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد تقدیم کرد که شامل محکومیت نقض آشکار حریم هوایی و حاکمیت عراق توسط رژیم صهیونیستی و استفاده از حریم هوایی این کشور برای اجرای تجاوز به جمهوری اسلامی ایران است.