صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳
لبنان و اسپانیا با صدور بیانیه‌ای مشترک، خواستار برقراری فوری و دائم آتش‌بس و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت به‌طور کامل شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: لبنان و اسپانیا با صدور بیانیه‌ای مشترک، خواستار برقراری فوری و دائم آتش‌بس و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت به‌طور کامل شدند.

«عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه لبنان و «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا در جریان دیدار و رایزنی با یکدیگر در بارسلون بر برقراری فوری و همیشگی آتش‌بس و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت به‌طور کامل تاکید کردند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وزیر خارجه اسپانیا در جریان کنفرانس جامعه مدنی اروپا- مدیترانه در بارسلون خاطرنشان کرد که نوار غزه، کرانه باختری و لبنان با یک تراژدی مواجه هستند که باعث ایجاد بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما موافق این موضوع هستیم که تشکیلات خودگردان فلسطین برای برقراری ثبات در کل سرزمین ملی و آغاز بازسازی غزه در اسرع وقت و پشت سر گذاشتن فاجعه انسانی در آن تلاش کند.

وزیر خارجه اسپانیا همچنین تصریح کرد: ما به دنبال تقویت حضور نیروهای یونیفل هستیم که در معرض تهدید قرار دارند و از عدم اجرای قوانین بین‌المللی و تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی رنج می‌برند.

در همین رابطه، وزیر خارجه لبنان نیز خاطرنشان کرد: آنچه بیش از همه ما را در لبنان نگران می‌کند، وجود فتنه و اختلافات داخلی همراه با گسترش تنش میان آوارگان و ساکنان مناطقی است که در آنها آواره شده‌اند.

در همین راستا، وزارت خارجه لبنان نیز از ارائه شکوائیه‌ای به شورای امنیت به دنبال تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان، خبرنگاران و امدادرسانان در این کشور خبر داد.