صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هنوز پیشنهادی درباره مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته نشده است، گفت: با این حال حداقل وام ازدواج برای سال آینده همان رقم ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی خواهد بود که در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هنوز پیشنهادی درباره مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته نشده است، گفت: با این حال حداقل وام ازدواج برای سال آینده همان رقم ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی خواهد بود که در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید.

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برخی انتقاداتی که به بودجه ۱۴۰۴ مبنی بر عدم وجود عدد و رقم مشخص برای برخی منابع و مصارف مهم مطرح می‌شود، گفت: به هر حال این انتقاد به بودجه ارائه شده از سوی دولت وارد است که نگارندگان آن بسیاری از ردیف‌های بودجه را به طور کلی در نظر گرفته‌اند و از عدد و رقم خبری نیست.

وی با بیان اینکه یکی از این مباحث درباره میزان اعتبارات پیش‌بینی شده برای تسهیلات تکلیفی از جمله وام ازدواج است، خاطرنشان کرد: البته معمولا هیچ یک از دولت‌ها نظر و اقبال ویژه‌ای برای وام ازدواج از خود نشان نداده‌اند و این مجلس بوده که با ارائه پیشنهاداتی در این حوزه و گنجاندن تبصره‌هایی به قانون بودجه سنواتی، مبلغ و چگونگی پرداخت تسهیلات تکلیفی از جمله وام ازدواج را برای دولت مشخص می‌کند. 

محبی ادامه داد: به نظر می‌رسد این قاعده در بودجه ۱۴۰۴ نیز باید تکرار شود و باز هم مجلس به این حوزه ورود کند. البته پیش از گنجاندن تبصره‌ای برای پرداخت تسهیلات تکلیفی، کمیسیون تلفیق حتما باید اطلاعات کاملی از بانک مرکزی درباره توانمندی بانک‌ها و شیوه پرداخت دریافت کند تا تکالیف مالایطاقی را به شبکه بانکی تحمیل نکنند و اینطور نشود که تعداد زیادی از زوج‌های جوان پشت صف وام ازدواج معطل بمانند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هنوز پیشنهادی در ارتباط با رقم وام ازدواج برای سال ۱۴۰۴ مطرح نشده است، گفت: با این حال از همین الان می‌توان گفت که حداقل وام ازدواج برای سال آینده همان رقم ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی خواهد بود که در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید.