صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳
رهبر انقلاب گفتند: هر وقت ما بر اثر سوء سیاست زمامداران کشورمان، از رفتن به سمت ابزارهای قدرت رویگردان شدیم، دشمن بر ما مسلّط شد. در دوران قاجار، دوران پهلوی این مصیبت سر این ملت آمد. ملت را قوی نکردند؛ لذا شما می‌بینید در جنگ بین‌الملل اول و جنگ بین‌الملل دوم که هیچ کدام به ایران ارتباط نداشت، اعلام بی‌طرفی هم کردند، کشور ما اشغال شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: شرارت دو شب پیش رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری. باید خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد. باید قدرت و اراده و ابتکار ملت ایران و جوانان کشور را به آنان فهماند.

به گزارش «انتخاب»، جمعی از خانواده‌های شهدای امنیت، صبح امروز (یکشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

برخی از مهمترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

- شرارت دو شب پیش رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری. باید خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد. باید قدرت و اراده و ابتکار ملت ایران و جوانان کشور را به آنان فهماند.

- کیفیت فهماندن قدرت و اراده ملت ایران به رژیم صهیونیستی را باید مسئولان تشخیص دهند و آنچه را که صلاح این ملت و کشور است انجام گیرد.

- در موضوع امنیت، حفظ امنیت روانی جامعه بسیار مهم است. ایجاد ترس و تردید در دل‌های مردم،‌ مردود است و قرآن در این زمینه صراحت دارد.

- تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران درباره فضای مجازی باید به موضوع امنیت روانی جامعه توجه کنند. مسئولان کشور باید امنیت روانی مردم را حفظ کنند.

- راه تامین امنیت، قدرت است. ایران قوی است که می‌تواند از خود دفاع کند.

- ارزش شهدای امنیت را از اهمیت و ارزش امنیّت می‌شود فهمید. قطعاً یکی از برترین نیازهای هر کشوری، هر جامعه‌ای امنیت است. اگر امنیّت در جامعه نباشد، هیچ چیز نیست. نه اقتصاد هست، نه علم هست، نه پیشرفت هست، نه خانواده هست. امنیّت در واقع زیربنای همه‌ی وسیله‌ها و راههای پیشرفت یک ملت و یک کشور است.

- هر جا امنیّت و حافظان امنیت نباشند؛ شرارت هست، این قاعده‌ی کلّی است.

- یک نفر در مرز شرارت میکند، یکی در داخل خیابان شرارت میکند، یکی با راهزنی در خانه و مغازه‌ی این و‌ آن شرارت میکند، یکی با شایعه‌پراکنی شرارت می‌کند، یکی با ارتکاب قتل شرارت میکند، یکی با قاچاق مواد مخدر شرارت میکند، با قاچاق سلاح شرارت میکند، اینها همه شرارت است.

- هر کسی در مقابل هر کدام از این شقوق و امثال اینها بایستد این عنوان حافظ امنیّت و پاسدار امنیّت بر او صادق است و این افتخار بزرگ شامل حال اوست.

- بعضی‌ها در تحلیل‌های گوناگون تصور میکنند اگر بخواهیم کشور در امنیّت باشد، بایستی سراغ ابزارهای حساس‌کننده‌ی قدرتها نرویم؛ مثلاً چه لزومی دارد حالا ما موشک با فلان برد را داشته باشیم که حساس بشوند، خیال میکنند این‌جوری، این شکلی میتوانند امنیّت کشور را تأمین کنند یعنی درواقع اگر میخواهید کشور امن باشد، ضعیف باشید، ابزارهای قدرت را برای خودتان فراهم نکنید، بعضی این‌جور فکر میکنند، این‌جور قضاوت میکنند، این غلط است.

- آن چیزی که امنیت را برای یک کشور حفظ میکند قدرت ملّی آن کشور است، قوی بودن آن کشور است، قوی بودن از همه جهت؛ قوی بودن در علم، قوی بودن در اقتصاد، قوی بودن در امکان دفاع، قوی بودن در تسلیحات، اینهاست که امنیّت کشور را حفظ میکند و تأمین میکند.

- هر وقت ما بر اثر سوء سیاست زمامداران کشورمان، از رفتن به سمت ابزارهای قدرت رویگردان شدیم، دشمن بر ما مسلّط شد. در دوران قاجار، دوران پهلوی این مصیبت سر این ملت آمد. ملت را قوی نکردند؛ لذا شما می‌بینید در جنگ بین‌الملل اول و جنگ بین‌الملل دوم که هیچ کدام به ایران ارتباط نداشت، اعلام بی‌طرفی هم کردند، کشور ما اشغال شد. وقتی کشوری توانایی دفاع از خودش ندارد اینجور میشود دیگر. این گناه زمامداران نالایق، بعضی نالایق، بعضی خائن و وابسته‌ی به این و آن، گناه نابخشودنی است که ملت را ضعیف بار بیاورند که نتواند از خودش دفاع کند طبعاً امنیّتش از بین خواهد رفت.