صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳
رئیس شورای شهر تهران گفت: آلودگی هوا درد همیشگی و مشکل شهر تهران است. امیدواریم که خدا کمک کند که به آن شدت تکرار نشود. باید بتوانیم حمل و نقل عمومی را تکثیر کنیم تا آلودگی کمتر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رئیس شورای شهر تهران گفت: آلودگی هوا درد همیشگی و مشکل شهر تهران است. امیدواریم که خدا کمک کند که به آن شدت تکرار نشود. باید بتوانیم حمل و نقل عمومی را تکثیر کنیم تا آلودگی کمتر شود.

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره دستور جلسه امروز شورای شهر گفت: در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گزارشات حسابرسی را آغاز می‌کنیم و با همین گزارشات به پایان می‌رسانیم. اصرار ما این است که نتایج حسابرسی‌ها به روز باشد و نتایجی که به تصویب می‌رسد همین امسال عملی شود.

وی ادامه داد: در جلسه هم‌اندیشی امروز مباحث مختلفی مطرح و قرار شد که تلاش کنیم کمک‌هایی را برای غزه و لبنان جمع آوری کنیم. مسئله کمیسیون ماده ۵ هم قبلا مطرح شده بود که مورد بحث ما بود. ضمن این‌که تصمیم گرفته شد که شهرداری صندوق بگذراند تا کمک‌های مردمی دریافت شود. سایت باز است و کسانی که بخواهند می‌توانند کمک کنند. البته این بیشتر برای کارمندان است و باید گسترش پیدا کند.

رئیس شورای شهر تهران درباره اظهارنظر استاندار جدید تهران که شهردار می‌تواند توسط مردم انتخاب شود، گفت: این مسئله را باید مجلس تصمیم بگیرد. تاکنون دو بار در مجلس مطرح شده اما رأی نیاورده است. چنانچه مجلس تصمیم بگیرد می‌شود و مجلس تصمیم گیرنده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره آخرین وضعیت ورود اتوبوس‌های برقی به تهران نیز گفت: نمی‌خواهم تاریخ بگویم اما می‌گویند برنامه های گمرکی در حال انجام است و مابقی هم در روی کشتی است و امیدواریم سالم به بندرعباس و بعد تهران برسد. ما به دنبال قراردادهای دیگری هم هستیم و در هفته گذشته من با همه خودروسازها جلسه گذاشتم تا چه اقدامی انجام دهیم که سریع تر انجام شود تا اتوبوس‌ تحویل داده شود.

چمران در رابطه با آلودگی هوا در تهران هم بیان کرد:  آلودگی هوا درد همیشگی و مشکل شهر تهران است. آلودگی هوا پایدار است. امیدواریم که خدا کمک کند که به آن شدت تکرار نشود. باید بتوانیم حمل و نقل عمومی را تکثیر کنیم تا آلودگی کمتر شود.

وی درباره بحث ورود دیوان محاسبات به بودجه شهرداری نیز گفت: با دیوان محاسبات قبلا هم بحث شد. حسابرسی شهرداری با شورای شهر است و همیشه در این رابطه حسابرس‌های قانونی انتخاب می‌شوند. در دوره چهارم هم این مسئله مطرح شد و جلسه مستقلی هم در شهرداری تهران برگزار و اثبات شد که فقط در مواردی می‌توانند وارد شوند که دولت بودجه داده است. بودجه‌های ما از عوارض مردمی است. فقط بودجه‌های دولتی باید گزارش شود.

چمران درباره بودجه کشوری تصویب شده در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بودجه عمرانی زیر ۲۰ درصد و پایین است. بودجه عمرانی شهرداری‌ها باید ۶۰ درصد باشد. شوراها در این حوزه موفق تر عمل کردند و اگر این تعیین بودجه را دولت تصویب کند، زیر ۲۰ درصد تعیین می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره ساخت و ساز در حیاط دانشگاه تهران بیان کرد: دانشگاه مجوزی نگرفته و شروع به ساخت کردند. باید روال قانونی‌اش طی شود و ان‌شاءالله که بشود این مشکل را حل کرد. یک بیمارستان هم بدون مجوز ساخته شده و به مشکل خورده است.