صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اطلاعیه پدافند هوایی درباره حمله اسرائیل 
پدافند هوایی کشور اعلام کرد: رژیم صهیونیستی نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است. 

ادعای آکسیوس: اسرائیل پیش از حمله، پیامی به ایران ارسال کرد 
 آکسیوس ادعا کرد که اسرائیل از قبل به ایران توضیح داده بود که به طور کلی به چه چیزی حمله خواهد کرد و به چه چیزی حمله نخواهد کرد. این رسانه به نقل از منابع آگاه: اسرائیل از طریق طرف‌های ثالث از ایران خواسته است تا حملات متقابل را محدود کرده و از تشدید گسترده‌تر اوضاع جلوگیری کند.  آکسیوس همچنین ادعا کرد که اسرائیل از قبل به ایران توضیح داده بود که به طور کلی به چه چیزی حمله خواهد کرد و به چه چیزی حمله نخواهد کرد.

عراقچی: ما خواهان تنش نیستیم
سیّدعبّاس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام اینکه ایران در حفاظت و دفاع از منافع و تمامیت ارضی و مردمش هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیست تأکید کرد در جریان سفر‌های اخیر منطقه‌ای توانایی ایران برای دفاع و زدن ضربه‌ی متقابل به کسانی که قصد تهاجم به ایران را داشته باشند برای طرف‌های خارجی تشریح شده است.  

قیمت دلار سقوط کرد
در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد چند روز گذشته افزایش پیدا کرده و به ۷۰ هزار رسیده بود، از ابتدای امروز روند کاهشی پیدا کرد و به کانال ۶۵ هزار تومان وارد شد.  از امروز صبح با وجود اعلام خبر حمله اسرائیل قیمت ارز کاهش پیدا کرد و قیمت دلار که در بازار آزاد به بالای ۶۸ هزار تومان رسیده بود در مدت چند ساعت به کانال ۶۷ هزار تومان وارد شد. 

صعود ۲۴ هزار واحدی شاخص بورس
شاخص کل بورس ۵ آبان ۱۴۰۳ با رشد ۲۴ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به یک میلیون و ۹۹۵ هزار واحد رسید. 

قیمت سکه ۵ میلیون تومان ریخت
بررسی میدانی بازار طلا و سکه نشان می‌دهد قیمت طلا با افت ۲۰۰ هزارتومانی در هر گرم مواجه شد و سکه نیز ۵ میلیون تومان کاهش یافت. 

شهادت ۴ ارتشی در حمله اسرائیل
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در اثر حمله اسرائیل، سجاد منصوری و مهدی نقوی به شهادت رسیدند. ظهر شنبه ۵ آبان ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که سرگرد جهان‌دیده و استوار شاهرخی‌فر در حمله رژیم اسرائیل به شهادت رسیده اند. 

اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح درمورد حمله اسرائیل
مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: به اطلاع ملت شریف و غیور ایران اسلامی می‌رساند هواپیماهای دشمن صهیونی در تجاوزی آشکار و مغایر با قوانین بین‌المللی در بامداد شنبه ۵ آبانماه، با استفاده از فضای در اختیار ارتش تروریستی آمریکا در عراق در یکصدکیلومتری مرزهای ایران و از راه دور، تعدادی موشک دور بردِ هواپایه که دارای سر جنگی بسیار سبک در حدود یک پنجم کلاهک موشک‌های بالستیک ایرانی می‌باشد را به سمت برخی از رادارهای مرزی در استان‌های ایلام، خوزستان و اطراف استان تهران پرتاب نموده که در پی عملکرد به موقع پدافند هوایی کشور، خسارت محدود و کم اثری را وارد و چند سامانه راداری آسیب دیده که تعدادی بلافاصله ترمیم و برخی نیز در حال ترمیم هستند.  

واکنش بایدن به حمله اسرائیل به ایران
بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین واکنش به حملۀ موشکی اسرائیل به ایران ابراز امیداوری کرد که این حمله پایان تبادل حملات بین ایران و اسرائیل باشد.

ده شهید در حمله تروریستی تفتان
صفحه وزرات کشور در پیامرسان ایکس نوشت: در پی شهادت ۱۰ نفر از نیروهای مرزبانی در محور مواصلاتی گوهرکوه شهرستان تفتان، ‎وزیر کشور تیمی متشکل از فرماندهان انتظامی و مقامات وزارت کشور را سریعاً مأمور بررسی ابعاد این حادثه کرد. 

بازداشت تروریستِ حادثه‌یِ تفتان در کمتر از سه ساعت
سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری یکی از اعضای گروهک تروریستی جیش العدل که در حادثه‌یِ تروریستی تفتان نقش کلیدی و در صحنه حضور داشته خبر داد. 

آغاز به کار حساب عبری دفتر رهبر انقلاب در «ایکس»
حسابِ عبری KHAMENEI.IR با انتشار پیام «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» فعالیت خود را آغاز کرد.