صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، بسام الصباغ وزیر خارجه سوریه و بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر، طی تماس‌های تلفنی جداگانه با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ، در خصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی و تبادل نظر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، بسام الصباغ وزیر خارجه سوریه و بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر، طی تماس‌های تلفنی جداگانه با دکتر سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه، در خصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش وزارت امور خارجه، وزرای یاد شده ضمن محکوم نمودن حمله تجاوزکارانه شب گذشته رژیم صهیونیستی به برخی مراکز نظامی‌کشورمان، بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای برقراری اتش‌بس در غزه و لبنان و توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و بازگشت ثبات و امنیت به منطقه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه نیز ضمن تشریح مواضع کشورمان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ قاطع و متناسب به هر گونه تجاوز به تمامیت سرزمینی و امنیت خود در زمان مقتضی تردید نخواهد کرد.

عراقچی افزود: جامعه جهانی می‌بایست برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ به کل منطقه، اقدام فوری و موثری برای برقراری اتش‌بس عادلانه در غزه و لبنان انجام دهد.