صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بافت های فرسوده زیادی را در شهرهای بزرگ خصوصا قدیمی داریم که عمدتا این بافت ها در مرکز شهر قرار گرفته اند و می تواند نوسازی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شفقنا: عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بافت های فرسوده زیادی را در شهرهای بزرگ خصوصا قدیمی داریم که عمدتا این بافت ها در مرکز شهر قرار گرفته اند و می تواند نوسازی شود.
 
آقای علیرضا نوین در رابطه با طرح نوسازی بافت های فرسوده گفت: امروز مناسب ترین و در دسترس ترین بافتی که برای توسعه مسکن و حتی ساخت نهضت ملی مسکن باید در نظر گرفته شود، بافت های فرسوده است؛ زیرا خدمات آب، گاز، برق و جاده همه در دسترس است. در حوزه انتخابیه بنده «تبریز»، ۲۵۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد اما این بافت ها عمدتا در مرکز شهر قرار گرفتند که میراث فرهنگی برای آزادسازی آنها مشکل دارد.
 
وی افزود: لذا باید طرح جامعی را برای بافت های فرسوه تهیه و ابتدا از طریق میراث فرهنگی مجوزهای لازم گرفته شود؛  در همه شهرهای خصوصا شهرهای قدیمی رضایت کافی در خصوص نوسازی بافت های فرسوده وجود ندارد بنابراین باید تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت راه، شهرداری و میراث فرهنگی و شهرداری ها ایجاد شود چراکه بافت های فرسوده زیادی را در شهرهای بزرگ خصوصا قدیمی داریم که می تواند نوسازی شود؛ ما در تبریز حدود ۱۰ هکتار را ورود داشتیم و حتی پروانه و جواز ساخت هم بدون یک ریال هزینه و کاملا رایگان ارائه شده و اگر اینگونه مشوق ها هم اعطا شود، تکلیف بافت های فرسوده مشخص می شود.
 
آقای نوین با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن چیزی بیش از شعار نبود، خاطرنشان کرد: بانک ها موظف هستند ۲۰ درصد تسهیلات خود را در راستای همین طرح های مسکن به مالکین پرداخت کنند البته انگیزه‌ای برای پرداخت تسهیلات تکلیفی در بانک ها وجود ندارد لذا باید در بودجه ۱۴۰۴ تکلیف بانک ها روشن شود.