صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
فرماندار آستارا دلیل شنیدن صدای انفجار در سطح شهر را برگزاری مانور آمادگی نیروهای نظامی و رزمایش یکی از واحدهای نظامی مستقر در شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: فرماندار آستارا دلیل شنیدن صدای انفجار در سطح شهر را برگزاری مانور آمادگی نیروهای نظامی و رزمایش یکی از واحدهای نظامی مستقر در شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان عنوان کرد.
 
رزمایش نظامی و پدافندی یکی از واحدهای نظامی مستقر در شهرستان مرزی بندر آستارا از بعد از ظهر امروز ۵ آبان ماه در محدوده شهرستان آستارا آغاز شده است.
 
این رزمایش به منظور آمادگی هرچه بیشتر نیروهای نظامی و پدافندی یکی از واحدهای نظامی مستقر در آستارا برگزار می‌شود و در مدت برگزاری رزمایش اهداف فرضی مورد حمله پدافندی قرار می‌گیرد و صدای انفجارها در این شهرستان مرزی مربوط به برگزاری رزمایش است که در بخش‌هایی از شهرستان آستارا با شدت تمام شنیده می‌شود.
 
فرماندار آستارا در همین رابطه روز شنبه ۵ آبان  با بیان اینکه مردم شهرستان مرزی آستارا ممکن است از صداهای انفجارها نگران شده باشند، اظهار کرد: صداهای شنیده شده در راستای برگزاری رزمایش برای سنجش آمادگی نیروهای نظامی است.
 
محمدرضا شهاب زاده، تاکید کرد: جای نگرانی برای مردم شهرستان مرزی آستارا وجود ندارد و صداهای انفجار ناشی از برگزاری مرحله نهایی یک رزمایش نظامی است.
 
 شهرستان مرزی بندر آستارا که سه مرز فعال زمینی، ریلی و دریایی دارد، با جمعیت ۹۷ هزار نفری در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.