صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حمله اسرائیل و صدای چندین انفجار در تهران 
بامداد امروز منابع خبری از صدای چندین انفجار در تهران خبر دادند. یک مقام ارشد نظامی آمریکایی به الجزیره گفت: ما از گزارش‌ها درباره انفجارها در ایران آگاه هستیم و وضعیت را از نزدیک دنبال می‌کنیم. هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرد در واکنش به حملات مستمر ایران، «به اهداف نظامی در ایران حمله کردیم» فارس نوشت که چند پایگاه نظامی در غرب و جنوب غرب تهران هدف حملۀ اسرائیل بوده و برخی صداها هم مربوط به شلیک پدافند هوایی بوده است. خبرنگار المیادین در تهران هم گفت: تلاش‌هایی از سوی اسرائیل برای هدف قرار دادن ۳ پایگاه در استان تهران صورت گرفته، اما پدافند هوایی ایران با آنها مقابله کرده است. تسنیم هم نوشت آتش‌سوزی یا انفجاری در پالایشگاه تهران گزارش نشده و تا این لحظه اصابت موشک یا ضربه به مراکز نظامی سپاه در غرب و جنوب غرب تهران هم اتفاق نیفتاده است.

ترور امام جمعه کازرون 
ظهر روز چهارم آبان‌ماه بعد از برگزاری نماز جمعه در کازرون، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه این شهرستان مورد سوء قصد قرار گرفت. فرد مهاجم خود نیز با همان اسلحه اقدام به خودکشی کرد. حجت‌الاسلام صباحی هم ساعاتی بعد، پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.  خبرگزاری قوه قضاییه می گوید ضارب ۲۰ سال قبل نیز قصد آسیب رساندن به یک قاضی داشته؛ به خود مواد منفجره بسته بود که انفجار مواد منفجره منجر به قطع دست و پای خودش می‌شود و پس از آن در دادگاه به حبس محکوم می‌شود. این خبرگزاری نوشت که ادعایی مطرح شد که ضارب امام جمعه جانباز جنگ تحمیلی است که بر اساس پیگیری‌ها این ادعا درست نیست.

حمله علم الهدی به دولت: وفاق در هر موضوعی، یک نوع نفاق است
علم‌الهدی، امام جمعه مشهد بیان کرد: متأسفانه امروز بعضی افراد با شعار وفاق ملی سوءاستفاده می‌کنند و کلمه وفاق ملی را می‌گیرند و آدرس‌های غلط می‌دهند، مذاکره با آمریکا و تسلیم شدن را جزو وفاق ملی معرفی می‌کنند. او عنوان کرد: امیرالمؤمنین می‌فرمایند کسی که مدام دم از وفاق می‌زند و در هر موضوع و با هر کسی اظهار وفاق می‌کند، این خودش یک نوع نفاق است.

امام جمعه کرج حامیان پیوستن به FATF را «نفهم‌های داخلی» خواند
حسینی همدانی، امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: دشمنان خارجی و برخی نفهم‌های داخلی این استقلال را تضعیف می‌کنند مثلاً اصرار بر پیوستن به FATF را نمی‌فهمیم که چه اهدافی پشت آن است. او گفت: مسائل مهم کشور را جدی بگیرید الان دچار معضلات اقتصادی، تورم، گرانی و ... هستیم. اینکه در این شرایط مسئول اقتصادی کشور بگوید اگر از اینترنت رفع فیلتر شود کارها درست می‌شود حرف سخیفی است و نشانی غلط دادن است. 

اسرائیل: می‌توان جنگ در جبهه لبنان را به پایان رساند
«هرتسی هالیوی»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت: «می‌توان جنگ در جبهه لبنان را به پایان رساند چرا که فرماندهان ارشد حزب الله از بین رفتند.» 

تاجگردون: پزشکیان مخالف افزایش قیمت بنزین است
تاجگردون رییس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنزین گران نمی شود، گفت: مجلس و دولت و شخص رئیس جمهور به دنبال گرانی بنزین نیستند و البته جامعه هم ظرفیت لازم و آمادگی این مهم در شرایط کنونی را ندارد. 

فرمانده بسیج: بخش‌هایی از امارات امروزی در گذشته متعلق به ایران بود
سردار سلیمانی فرمانده بسیج با اشاره به حمایت‌های غربی‌ها از ادعای واهی و پوچ اماراتی‌ها در خصوص جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس، گفت: در گذشته اصلاً امارات وجود نداشت؛ طبق اسناد تاریخی بخش‌هایی از امارات امروزی در گذشته متعلق به ایران بود و بخش‌هایی نیز به عنوان سواحل دزدان دریایی در نقشه‌های جغرافیایی شناخته می‌شد. این یک زنگ خطر است که اگر ما از مقاومت دست برداریم، دشمن جری‌تر و گستاخ‌تر خواهد شد.

مخالفت یک مرججع تقلید با برخورد قهری و خشونت آمیز در زمینه حجاب
آیت الله مکارم شیرازی حجاب را از مسلمات دین اسلام برشمرد بیان داشت: برخی قصد تخریب حجاب بانوان از طریق کتاب و دیگر برنامه ها را دارند که باید ضمن آموزش صحیح حجاب به بانوان، جلوی این تخریب ها گرفته شود؛ البته باید توجه شود که برخورد قهری و خشونت آمیز در این زمینه نتیجه معکوس دارد. 

حساب صرافی‌های رمزارز مسدود می‌شود
معاونت ارزی بانک مرکزی تصمیم به مسدودسازی موقت واریز و برداشت از حساب صرافی‌های رمزارزی و پرداخت‌یارها گرفته است.