صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۴ آبان ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای تصمیم اسرائیل برای تعویق حمله به ایران
تایمز لندن نوشت: اسرائیل حمله تلافی‌جویانه خود علیه ایران را به دلیل افشای اطلاعات نظامی حساس از سوی آمریکا که هفته گذشته رخ داد، به تعویق انداخته است. طبق اطلاعات به دست آمده توسط تایمز، اسرائیل نگران است که این افشاگری ممکن است به ایران کمک کند تا الگوهای حملات را پیش‌بینی کند. اسرائیل مجبور شده است یک طرح جایگزین تدوین کند، طرحی که نیاز به شبیه‌سازی دقیق جنگی دارد تا قبل از صدور هر دستوری بررسی شود. 

حماس به دنبال تشکیل دولت وحدت ملی با فتح
موسی ابومرزوق عضو ارشد دفتر سیاسی حماس درباره دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کازان گفت: «حماس امیدوار است روسیه از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بخواهد تا با حماس درباره تشکیل دولت وحدت ملی مذاکره و او را به این مسیر سوق دهد». 

نرخ فقر ۳۰.۱ درصدی در ۱۴۰۱
گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که نرخ فقر در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۰.۴ واحد درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۳۰.۱ درصد رسیده است.  

توضیح عراقچی درباره طرح بحث جزایر سه گانه ایرانی در دیدار پزشکیان و بن زاید
وزیر امور خارجه، مسأله فلسطین و توقف جنایات اسرائیل را موضوع اصلی دیدار جانبی سران ایران و امارات متحده عربی عنوان کرد و با اشاره به طرح برخی مباحث درباره جزایر سه‌گانه گفت: هیچ گاه، هیچ فرصتی را برای طرح مواضع قاطع خود از دست نداده‌ایم. 

فرمانده سپاه به اسرائیل: به قدرت محدود لوله‌های تاد اعتماد نکنید
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به استقرار سامانه تاد آمریکایی در اسرائیل، خطاب به تل آویو گفت: به لوله‌های تاد اعتماد نکنید. اینها محدود هستند و شما به قدرت محدود تکیه کرده‌اید. وی ادامه داد: یک سرزمین کوچک که ۹۸ درصد اقتصادش به دریا متکی است باید بیشتر بیندیشد. تصمیمات ناعاقلانه می‌تواند سقوط یک رژیم را با شتابی عجیب همراه کند. ما به فضل الهی در مقابل این جماعت شرور ایستاده‌ایم.

ترامپ ۲ درصد از هریس پیش افتاد
نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نظرسنجی وال استریت ژورنال با ۲ درصد اختلاف از رقیب دموکرات خود پیشی گرفت. 

مکرون: اسرائیل می‌داند که موفقیت‌های نظامی‌اش لزوماً به معنای پیروزی در لبنان نیست 
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه ارتش لبنان در این شرایط نقشی حیاتی در تضمین امنیت برای همه لبنانی‌ها دارد تاکید کرد:  در سازماندهی مجدد و تجهیز ارتش لبنان مشارکت خواهیم کرد و از اقدامات اتخاذ شده توسط مقامات لبنانی حمایت می کنیم. مکرون گفت: اسرائیل می‌داند که موفقیت‌های نظامی‌اش لزوماً به معنای پیروزی در لبنان نیست.

ظریف: اسراییل دنبال قربانی کردن آذربایجان است نه حمایت از آن
محمدجواد ظریف معاون راهبردی رییس‌جمهور در همایش مسائل راهبردی، اقتصادی و فرهنگی قفقاز تاکید کرد: حضور اسرائیل در جمهوری آذربایجان مثل حضورش در برخی کشورهای خلیج‌فارس برای ایجاد سپر برای خودش است و در اصل آنها را قربانی خودش میکند نه اینکه بخواهد از آنها حمایت یا حفاظت کند. 

جان بولتون: ترامپ توان آنکه فاشیست باشد را ندارد
جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در عین حال که بر خطرناک بودن بازگشت ترامپ به قدرت تاکید کرد، ادعاهای مطرح شده مبتنی بر فاشیست بودنش را رد کرد. او در جریان مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان اینطور بیان کرد: من فکر می‌کنم بحث و جدل بر سر فاشیست بودن و یا نبودن ترامپ یک اشتباه است. رفتار او اگرچه آزار دهنده است اما لازمه فاشیست بودن، آشنایی با فلسفه آن است. چیزی که ترامپ توانش را ندارد. بولتون خطاب به مجری عنوان کرد، آدولف هیتلر، کتابی با عنوان نبرد من دارد. ترامپ حتی توان خواندن این کتاب را به طور کامل هم ندارد، چه برسد به اینکه بخواهد چیزی شبیه آن را بنویسد. 

رهبر انقلاب: صِرف حضور در میدان نظامی کافی نیست
رهبر معظم انقلاب گفتند: روح حاکم بر همه فعالیت‌ها باید اثرگذاری و خروجی داشتن بخصوص در نسل جوان باشد و باید بررسی کنید و ببینید که خروجی کار شما تاچه حد بر روی جوانان اثرگذار بوده است. ایشان گفتند: امروز بی‌تردید صد برابر از زمان جنگ تحمیلی قوی‌تر شده‌ایم و توانایی‌های کشور قابل مقایسه با آن زمان نیست اما صِرف حضور در میدان نظامی و پیشرفت‌های خوب در این زمینه کافی نیست بلکه باید بر روی دلها و فکرها و زبان ها و جهت گیری ها نیز کار مؤثر انجام داد.

طرح وزارت کشور برای انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم
وزیر کشور اعلام کرد که به دنبال راهی است که یا شهرداران توسط مردم انتخاب شوند و یا به سادگی امکان جابجایی نباشد تا ثبات در مدیریت شکل گیرد.