صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳
عثمان دمبله در بازی مقابل آیندهوون دو فرصت طلایی را از دست داد و این در ادامه روند رو به نزول او باعث شدت گرفتن انتقادات شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وقتی پی اس جی عثمان دمبله را در آگوست 2023 به قیمت 50 میلیون یورو از بارسا خرید، به خوبی می‌دانست که چه انتظاراتی می‌توان از او داشت، چه مثبت و چه منفی. او بازیکنی است با توانایی فوق‌العاده در دریبل زدن و در یک‌به‌یک‌ها غیرقابل مهار، اما با ضعف آشکار در گلزنی. بازیکن سابق بارسلونا روز سه‌شنبه دوباره به روزهای بدش برگشت و هرچه زد به در بسته خورد.

به خصوص در نیمه اول، زیرا این بازیکن فرانسوی دو فرصت واضح داشت که می‌توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد. اولین فرصت بعد از یک ریباند بود که او در محوطه شش قدم تنها بود، اما نتوانست قدرت شوتش را کنترل کند و توپ به تیرک برخورد کرد. دومین فرصت نیز بسیار شبیه به اولی بود؛ او تنها با والتر بنیتز مواجه شد ولی توپ را به آسمان فرستاد.

سه‌شنبه شب برای دمبله خوشایند نبود. در واقع، اگرچه نمی‌توان تمام مسئولیت را به او نسبت داد، اما گل حریف بعد از یک اشتباه از سوی این وینگر به ثمر رسید.

لوئیس انریکه در کنفرانس خبری از اظهار نظر درباره عملکرد دمبله خودداری کرد و گفت: «وقتی نتیجه مثبت نیست، درباره بازیکنان به‌طور فردی صحبت نمی‌کنم.» نیمه دوم او البته بسیار بهتر بود و در سمت راست چندین موقعیت خطرناک ساخت.

سرمربی اسپانیایی تصمیم گرفت او را در دومین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل آرسنال کنار بگذارد اما آن تنبیه زودگذر بود و دمبله به سرعت دوباره به برنامه‌های لوئیس انریکه بازگشت. در سه بازی رسمی اخیر پاری سن ژرمن، او در دو بازی مقابل نیس و آیندهوون نتوانسته گل بزند یا پاس گل بدهد.

با این حال، شروع فصل او برجسته بوده و دمبله تا زمان تنبیهش مقابل آرسنال چهار گل زده بود و پنج پاس گل در هفت بازی به ثبت رسانده بود. او با خروج کیلیان امباپه یک قدم جلوتر رفت و قرار بود رهبر پاریس باشد، اما این آمار با انتظاراتی که از او به خصوص در شب‌های اروپایی می‌رود، تضاد دارد.

دمبله از انتقادات در فرانسه رهایی نیافت. روزنامه اکیپ عملکرد او را با نمره ناکافی 4 ارزیابی کرد و نوشت: «نیمه اول او یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌هایی بود که با پاریس داشته است، به جز یک لحظه درخشان که در آن یک حرکت خوب انجام داد و توپ را به تیرک زد. او مقدار زیادی فضا را هدر داد و توپی را از دست داد که منجر به گل آیندهوون شد. او در دقیقه 81 بیرون رفت و جای خود را به دوئه داد. دمبله دوباره به روزهای بدش بازگشته، اما وضعیت او در پاریس فعلاً زیر سوال نیست.»