صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تائید شهادت سید هاشم صفی الدین
حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت سید هاشم صفی الدین را تائید کرد. در این بیانیه آمده است: سید هاشم به برادر شهید ما، عزیزترین و بالاترین فرد، جناب دبیرکل حزب‌الله سید حسن نصرالله پیوست. او همچون ابوالفضل العباس علیه‌السلام نسبت به برادرش امام حسین علیه‌السلام بود؛ برادر و پشتیبانش، حامل پرچمش و محل اعتماد و اتکای او در سختی‌ها و مشکلات بود. او همانند مجاهدان جنگ بدر، یاور دین خدا، باتقوا، صالح، پیشرو، مدیر و فرمانده‌ای بزرگ و شهیدی والا مقام بود. 

دیدار روسای جمهور ایران و مصر
عبدالفتاح السیسی گفت: نه به عنوان یک عالم سیاسی، بلکه در وهله اول به عنوان یک مسلمان باور دارم که باید با تفاهم و گسترش دوستی امور خود را به پیش ببریم و از همین رو در تمام سال‌هایی که روابط ما دچار مشکل است، حتی یکبار علیه جمهوری اسلامی ایران موضعی اتخاذ نکرده‌ام. به نظرم شما باید تلاش کنید تصویر نادرستی را که در 40 سال گذشته از ایران در منطقه و جهان ارائه شده است، اصلاح کنید. 

رد اتهام  لو دادن اسناد اسرائیل از آرین طباطبایی
 «پت رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه گزارش‌هایی مبنی بر مظنون شدن یکی از کارکنان ارشد پنتاگون، در پشت افشای برنامه‌های اسرائیل برای حمله ادعایی علیه ایران را تکذیب کرد. 

واکنش وزیر علوم به حضور گشت حجاب در مقابل دانشگاه تهران
وزیر علوم در پاسخ به «انتخاب» درمورد حضور گشت حجاب در مقابل دانشگاه تهران گفت: نمی‌دانم گشت ارشاد جلوی دانشگاه تهران مستقر است یا نه؛ از وزیر کشور بپرسید. 

در پرونده فساد فوتبال، برای ۱۲ متهم قرار مجرمیت صادر شد
ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان جرئیات جدیدی درباره پرونده فساد فوتبال را اعلام کرد. او گفت: در مجموع ۲۱  متهم و سه نفر به عنوان مطلع در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که برای ۱۲ نفر از متهمان کیفرخواست و قرار مجرمیت، برای دو متهم نیز قرار منع تعقیب صادر شده است. برای آقایان «خ – الف»، رئیس سابق کمیته داوران، «س- م» از رؤسای اسبق سازمان لیگ و «ف-م» رئیس اسبق کمیته نقل و انتقالات به اتهام اخذ رشوه و دریافت سکه قرار مجرمیت صادر شده و خانم‌ها «ف – ح» و «ر –ع» تحت عناوین رمال و جادوگر نیز مجرم شناخته شده اند.

وزیر ارشاد: برای هنرمندانی ممنو عالکار کار‌های خوبی صورت گرفته
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص رفع ممنوع الکاری برخی هنرمندان گفت: کارهای خوبی صورت گرفته است و امیدوارم خبرهای خوبی داشته باشیم.

توضیح رئیس صداوسیما درمورد زیان ده بودن این سازمان
رئیس صداوسیما در پاسخ به «انتخاب» درمورد زیان ده بودن این سازمان گفت: اساسا زیان و سود دستگاه‌های فرهنگی در تولیدات فرهنگی شان در نظر گرفته می‌شود نه به لحاظ زیان مالی. وی افزود: اگر بنا بر زیان آوری باشد برخی از روزنامه‌ها هم تشکیل شان قطعا زیان آور هستند. 

قائم‌پناه: تفکرات کمونیستی را در کشور رواج ندهیم 
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تلاش کنیم سرمایه‌گذاری و کارآفرینی به عنوان ارزش شناخته شود، تصریح کرد: تفکرات کمونیستی را در کشور رواج ندهیم؛ سرمایه‌گذاران امروز ارزشی کمتر از آنانی ندارند که در دفاع مقدس جان خود را به میدان آوردند. 

۷۰۰ خانواده اسرائیلی برای زندگی در ۶ شهرک احتمالی در غزه ثبت نام کرده اند
روزنامه آمریکایی  وال استریت ژورنال به نقل از آنچه جنبش شهرک سازی ناشالای اسرائیل خوانده، گزارش داد که ۷۰۰ خانواده اسرائیلی برای زندگی در ۶ شهرک احتمالی در غزه ثبت نام کرده اند. وال استریت ژورنال نوشت: این جنبش شهرک‌سازی اسرائیلی امیدوار است ساخت شهرک‌های غزه ظرف یک سال آینده آغاز شود. جنبش مذکور در ادامه آورده است: ما مناطق آزاد شده غزه را از جوامع یهودی پر خواهیم کرد.

آمریکا: پاسخ اسرائیل به تشدید بیشتر تنش‌ها منجر نشود
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید مهم است که اسرائیل به حمله ایران به نحوی پاسخ دهد که به تشدید بیشتر (تنش‌ها) منجر نشود.

بیانات رهبر انقلاب درمورد مسائل لبنان، غزه و کرانه باختری
رهبر انقلاب گفتند: ما امروز در گیرودار یک مسئله اساسی و مهم در منطقه هستیم، همین مسائل مربوط به منطقه غرب آسیا، مسائل لبنان، غزه و کرانه باختری قضایایب تاریخ ساز هستند. 

شریعتمداری: مجمع مدرسین حوزه علمیه قم به حمایت از صهیونیست‌ها برخاسته
حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: گروه موسوم به «‌مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم‌»! که با انگیزه ایجاد یک «‌جریان موازی» در مقابل «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» تشکیل شده بود، به بهانه رخدادهای اخیر در غزه و لبنان و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای صادر کرده و در آن به گونه‌ای وقاحت‌آمیز و شرم‌آور، موجودیت رژیم جعلی اسرائیل را به‌رسمیت شناخته است! به بیان دیگر در پوشش نام «‌من‌درآوردی» مجمع مدرسین حوزه علمیه قم! به مقابله با اسلام و حمایت از صهیونیست‌ها برخاسته است. 

احتمال کمک روسیه به ایران برای مقابله با حمله اسرائیل
اسکای نیوز عربی به نقل از منابع مطلع اسرائیلی نوشت: احتمال کمک روسیه به ایران برای مقابله با حمله اسرائیل را رد نمی‌کنیم.