صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳
یک شرکت فرانسوی فناوری‌ای را ساخته است که می‌تواند خودروی قدیمی شما را در عرض ۲۴ ساعت به یک خودروی الکتریکی هیبریدی تبدیل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورو نیوز: یک شرکت فرانسوی فناوری‌ای را ساخته است که می‌تواند خودروی قدیمی شما را در عرض ۲۴ ساعت به یک خودروی الکتریکی هیبریدی تبدیل کند.

شرکت دانش‌بنیان «سولوشن اف» (Solution F) اولین نسخه رسمی از محصول خود را هفته گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشت.

نصب کیت «توئین-ای» (Twin-E) تولیدی این شرکت به اتومبیل‌ها اجازه می‌دهد تا سرعت حداکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت در «حالت الکتریکی کامل» برانند. در صورت عبور از این حد به یک اتوموبیل هیبریدی تبدیل می‌شوند.

برای تغییر کاربری خودرو، این شرکت یک موتور الکتریکی ۴۸ ولت را همراه با یک چرخ‌دنده سیاره‌ای روی خودرو نصب می‌کند. این چرخ‌دنده جایگزین گیربکس دستی قدیمی خودرو شده و سپس یک باتری قابل شارژ نیز به کف صندوق عقب خودرو اضافه می‌شود.

دولت فرانسه برای فراگیر شدن خودروهای الکتریکی، یارانه‌ها و تسهیلات ویژه‌ای را به این منظور در نظر گرفته است. مطابق طرح‌ مصوب دولت، تبدیل موتور حرارتی یک خودرو شامل موتور بنزینی یا دیزلی به یک موتور الکتریکی به عنوان یک تغییر کاربری سبز محسوب می‌شود.

فناوری جدید هنوز راهی بازار نشده است، اما اریک پلانشه مدیر برنامه داخلی شرکت می‌گوید این محصول تا اواسط سال ۲۰۲۵ آماده عرضه عمومی شده و هزینه آن تقریباً ۸ هزار و ۵۰۰ یورو یا ۴ هزار یورو (در صورت پوشش یارانه‌ای دولت فرانسه) خواهد بود.

این در حالی است که یک خودروی برقی در اروپا به طور میانگین حدود ۴۶ هزار یورو قیمت دارد.

دولت فرانسه کمک به شرکت‌های فعال در زمینه تجهیز و تولید خودروهای الکتریکی را از آوریل ۲۰۲۰ قانونی کرد. در وب‌سایت دولت در این باره آمده است: «این یک پیشنهاد تکمیلی برای بخش بزرگی از مردم است که به دلیل قیمت بالای خودروهای هیبریدی، قادر به خرید آن‌ها نیستند.»

اقدامات تازه دولت فرانسه در پی تصویب قانون جامع اتحادیه اروپا در خصوص تغییرات اقلیمی در سال ۲۰۲۳ انجام شده است.

این اتحادیه به دنبال آن است که خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۸۰ درصد و تا سال ۲۰۳۵ تمامی ۱۰۰ درصد از سهم بازار فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص دهند.

با این حال همه کارشناسان خودرو متقاعد نشده‌اند که چنین اقداماتی می‌تواند راه حلی نهایی برای رسیدن به اهداف اتحادیه اروپا باشند.

پاتریک پوینکلت، رئیس شرکت بازیافت موبیلان، در این باره می‌گوید هزینه تغییر کاربری گاهی اوقات از ارزش خودرو قدیمی گران‌تر درمی‌آید چرا که بسیاری از خودروها به پایان عمر متوسط ۲۰ ساله خود نزدیک می‌شوند.

کلئا مارتینت، مدیر توسعه پایدار شرکت رنو، گفت که شرکت او از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این زمینه حمایت می‌کند، اما مدل اقتصادی به صرفه هنوز کاملا وجود ندارد.

خانم مارتیننت گفت: «اگر واقعاً می‌خواهید یک وسیله نقلیه را اصلاح کنید، شما باید کل طراحی خودرو را تغییر دهید. شما نمی‌توانید صرفا در جایی که قبلاً موتور وجود داشت باتری قرار دهید».

با این حال گروه رنو که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در فرانسه محسوب می‌شود پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد هزار وانت رنو مستر تولیدی خودش را با استفاده از این فناوری در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ هیبریدی کند.

شرکت دانش‌بنیان «سولوشن اف» گفته است که کیت‌‌های تولیدی آن‌ها برای چندین مدل خودروی رنو، پژو و سیتروئن ساخته شده‌اند.

بنابر اعلام آن‌ها، این فناوری را می توان بر روی اکثر وسایل نقلیه قدیمی فرانسوی تولید سال ۲۰۰۶ بدین‌سو نصب کرد.

مدیر این شرکت گفته است آن‌ها قصد دارند فناوری خود را روی خودروهای تولیدی دیگر کشورها نیز آزمایش کنند.