صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳
رضا نیازی (رضا عطاران) و دوستش منصور (جواد عزتی) کیف‌قاپ هستند. رضا نیازی از طریق مادر منصور متوجه می‌شود که الهام (سارا بهرامی) دختر صاحب کارش که فردی پولدار است، نذر کرده که با یک جانباز ازدواج کند. به‌همین دلیل رضا که در تصادف پای خود را از دست داده تصمیم می‌گیرد خود را به دختر نزدیک کند تا بتواند با وی ازدواج کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم هزارپا
کارگردان ابوالحسن داوودی
تهیه‌کننده رضا رخشان
نویسنده امیر برادران
مصطفی زندی
پیمان جزینی
بازیگران رضا عطاران
جواد عزتی
سارا بهرامی
مهران احمدی
موسیقی امیرعلی عابدینی
تاریخ‌ انتشار
۱۳ تیر ۱۳۹۷
مدت زمان
۱۲۲ دقیقه (نسخه اکران شده)
 
۱۹۶ دقیقه (نسخه کامل)
کشور ایران
زبان فارسی
فروش گیشه ۳۸٬۰۶۳٬۸۴۸٬۰۰۰ تومان

 

خلاصه فیلم

رضا نیازی (رضا عطاران) و دوستش منصور (جواد عزتی) کیف‌قاپ هستند. رضا نیازی از طریق مادر منصور متوجه می‌شود که الهام (سارا بهرامی) دختر صاحب کارش که فردی پولدار است، نذر کرده که با یک جانباز ازدواج کند. به‌همین دلیل رضا که در تصادف پای خود را از دست داده تصمیم می‌گیرد خود را به دختر نزدیک کند تا بتواند با وی ازدواج کند. رضا وارد آسایشگاه جانبازان می‌شود که دختر مدیر آنجاست. رضا با گفتن دروغ‌های مختلف سعی می‌کند که دختر به او علاقه‌مند شود و…

درباره فیلم

این فیلم در پنجمین هفتهٔ اکرانش توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را در آن مقطع به دست آورد. فروش این فیلم در کمتر از دو ماه از ۳۰ میلیارد تومان گذشت و نخستین فیلم ۳۰ میلیاردی سینمای ایران لقب گرفت.

همچنین در ۴۵ روز نخست اکران با شکستن رکورد «شهر موشها ۲» به پرمخاطب‌ترین فیلم دهٔه ۹۰ با بیش از ۴ میلیون تماشاگر تبدیل شد.

فیلم «هزارپا» یک کمدی سرگرم‌کننده است که ذره‌ای ادای روشنفکری در آن وجود ندارد. از عامه‌پسند بودن خودش خجالت نمی‌کشد و به همین دلیل هم توانسته بالای ۲۴ میلیارد تومان بفروشد.

دست آخر اینکه «هزارپا» میان انبوه فیلم‌های کمدی اکران شده جزو بهترین هاست. انتظار از یک کمدی شاید همین باشد که تماشاگرش را به شیوه‌ای تمیز بخنداند. شوخی عطاران با شاملو و ویگن در این فیلم را ببینید تا دست‌تان بیاید وقتی از بازی خوب عطاران و شوخی‌نویسی خوب فیلمنامه‌نویسان حرف می زنیم بدون این که به ابتذال بیفتند، منظور دقیقا چیست.