صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کامالا هریس گفت «او (ترامپ) اوکراین را مجبور خواهد کرد در نبرد با یک متجاوز و نقض حاکمیت خود، تسلیم شود. اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور شود، ولادیمیر پوتین در کی‌یف خواهد ماند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مدعی شده است که در صورت پیروزی ترامپ، کی‌یف مجبور است در مقابل روسیه تسلیم شود.

کامالا هریس روز گذشته (دوشنبه) در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در «میشگان» مدعی شد که در صورتیکه «دونالد ترامپ» بعنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برگزیده شود، کنترل کی‌یف به دست رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین خواهد افتاد.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، وی در این خصوص گفت «او (ترامپ) اوکراین را مجبور خواهد کرد در نبرد با یک متجاوز و نقض حاکمیت خود، تسلیم شود. اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور شود، ولادیمیر پوتین در کی‌یف خواهد ماند».

معاون رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد که ترامپ به سادگی و از طریق چاپلوسی فریب می‌خورد.

هریس در این خصوص گفت «او تحت کنترل است. او اجازه می‌دهد که به سادگی از طریق چاپلوسی و اقدامات ظریف دیکتاتور‌ها و مستبدان سراسر جهان فریب بخورد و کنترل شود».

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، ادعا‌های مشابهی را در جریان مناظره تلویزیونی ماه سپتامبر با ترامپ مطرح کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پنجم نوامبر (۱۵ آبان ماه) بین دو نامزد اصلی جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و دموکرات کامالا هریس برگزار خواهد شد.

کرملین پیش از این تصریح کرده بود که از نامزد خاصی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت نخواهد کرد.