صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳
سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از چهارشنبه (دوم آبان) با عرضه ١٩ خودرو وارداتی بازگشایی می‌شود؛ متقاضیان نیز پس از وکالتی کردن حسابشان شش روز برای ثبت نام فرصت دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از چهارشنبه (دوم آبان) با عرضه ١٩ خودرو وارداتی بازگشایی می‌شود؛ متقاضیان نیز پس از وکالتی کردن حسابشان شش روز برای ثبت نام فرصت دارند.

در گفت‌وگویی برخط که مسئولان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی با خبرنگاران داشتند، از آغاز مرحله جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی خبر دادند.

متقاضیان تا روز شنبه پنجم آبان ماه فرصت دارند، یکی از حساب‌های خود را نزد بانک‌های عامل مورد تایید سامانه، به نام خودرو وارداتی وکالتی کرده و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در این حساب بلوکه کنند.

فرآیند ثبت‌نام خودروها از روز چهارشنبه (دوم آبان ماه) از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی آغاز می‌شود. مهلت ثبت درخواست خودرویی شش روز و تا پایان روز ‌دوشنبه (هفتم  آبان ماه) در نظر گرفته شده‌ است.

متقاضیان می‌توانند از بین ١٩ محصول عرضه شده در این مرحله که ١١ مورد آن دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی است و هشت خودروی دیگر دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند،  پنج اولویت مورد نظر خود را انتخاب کنند.

طبق تاکید مسئولان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، امید است که  با تخصیص‌های جدیدی که صورت خواهد گرفت، ظرف کمتر از یک ماه دیگر، خودروهای جدید عرضه شوند.

نحوه تخصیص نیز همچون گذشته به این روال خواهد بود که بسته به تعداد افرادی که برای یک مدل خودرو، ثبت درخواست داشته باشند، به روش قرعه‌کشی انجام می‌شود؛ به‌تبع افرادی که از تعداد خودروها رتبه کسب شده از قرعه‌کشی بیشتر باشند، عدم تخصیص خواهد شد و از مرحله حذف می‌شوند و هیچ لیست انتظاری تشکیل نمی‌شود

در این مرحله بالغ بر ۶٠٠٠ دستگاه خودروی وارداتی عرضه خواهد شد.