صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳
فیلم «Tetris» با بازی تارون اجرتون داستان پشت صحنه به‌دست آوردن حقوق تولید و پخش بازی تتریس و شهرت یافتن آن را به تصویر می‌کشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم تتریس- Tetris
کارگردان جان اس. برد
تهیه‌کننده
  • جیلیان بری
  • لئونارد بلاواتنیک
  • گرگور کامرون
  • متیو وان
فیلمنامه‌نویس نوا پینک
بازیگران تارون اجرتون
توبی جونز
موسیقی لورن بالفه

خلاصه فیلم

 فیلم Tetris داستان واقعی تلاش هنک راجرز برای برملا کردن تلاش شرکت‌های برای دزدی از خالق تتریس و به‌دست آوردن حقوق تولید و عرضه آن با همکاری نینتندو می‌پردازد.

احتمال دارد در نگاه اول ساخت فیلمی براساس داستان تتریس عجیب باشد؛ به‌خصوص در دورانی که بازار بازی‌های داستان محور به مراتب گرم‌تر است و شاید این نگاه در ما ایجاد شود که در روزگاری که بازی‌های سرشناس‌تری اکنون وجود دارد چرا باید به سراغ داستان تتریس برویم. فیلم Tetris از همان ابتدا خیلی سریع سر اصل مطلب می‌رود و ما از همان ابتدا مشاهده می‌کنیم که چگونه بازی جدید هنک راجرز شکست می‌خورد و او مجذوب بازی تتریس می‌شود.

 

نقطه قوت فیلم

اگرچه در نگاه اول شاید رقابت برای به‌دست آوردن حقوق بازی تتریس نتواند خیلی مهیج باشد، اما نوع روایت و افزودن لحن کمدی به فیلم باعث شده است تا با فیلمی طرف باشیم که هم تلاش می‌کند تا یک داستان جالب را که شاید حتی خیلی از گیمرهای قدیمی هم آن خبر نداشته باشند، روایت کند و هم اینکه یک فیلم سرگرم کننده را ارائه کند. این موضوع از این بخش مهم است که شاید گروهی دنبال سرگرم شدن از داستان فیلم هستند تا اینکه صرفا یک فیلم زندگینامه خشک را تماشا کنند.

 

درباره فیلم

فیلم Tetris قرار است به داستان پشت صحنه حقوق تولید و پخش بازی تتریس بپردازد که احتمالا بسیاری از علاقه‌مندان به این بازی یا حتی بازی‌هایی ویدیویی از این داستان جالب و هیجان‌انگیز خبر نداشته‌اند.

به‌صورت کلی فیلم به خوبی روند رقابت کنسول‌ها به‌خصوص کنسول‌های دستی در آن زمان و رقابتی را که برای برتری در آن وجود داشت، نشان می‌دهد و اینکه چقدر سرعت در عرضه کنسول و عرضه یک بازی مناسب برای فروش آن مهم است. بدین ترتیب فیلم Tetris با اینکه شاید در نگاه اول هدفش این نبوده باشد، اما نشان می‌دهد که تتریس چگونه روی موفقیت کنسول گیم بوی در آن زمان تاثیر داشته و این بازی چقدر نقش مهمی در شکل گرفتن آینده این کنسول دستی و برنامه‌های نینتندو داشته است.

سخن نهایی

فیلم Tetris درنهایت به هدفی که می‌خواهد می‌رسد و آن هم این است که فیلمی را ارائه می‌کند که داستان تتریس را مثل یک فیلم مهیج با لایه‌های طنز و کمدی به تصویر می‌کشد و در ادامه اهمیت بالای این داستان را به بیننده انتقال می‌دهد.