صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که هفته آینده به بیروت، پایتخت لبنان سفر خواهد کرد. این در حالی است که معاون وزیر خارجه ایتالیا  نیز عازم اسرائیل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شفقنا: جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که هفته آینده به بیروت، پایتخت لبنان سفر خواهد کرد. این در حالی است که معاون وزیر خارجه ایتالیا  نیز عازم سرزمین‌های اشغالی است.
 
ملونی روز سه شنبه در سخنرانی خود در پارلمان نگرانی خود را از تحولات لبنان که در معرض تجاوزات «اسرائیل» قرار دارد، ابراز کرد.
 
ملونی همچنین اشاره کرد که آنتونیو تاجانی معاون وزیر امور خارجه وی هفته آینده به «اسرائیل» و فلسطین سفر خواهد کرد.
 
وی گفت: من عمیقا نگران وضعیت لبنان هستم. با وجود تلاش های شدید ما و متحدانمان، اسرائیل مقرهای نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) را بمباران کرده است.
 
نخست وزیر ایتالیا افزود: اگرچه این حملات تلفات یا خسارات عمده‌ای در پی نداشت، اما حمله «اسرائیل» به نیروهای سازمان ملل غیرقابل قبول است.
 
ملونی توضیح داد که کشورش ۵ میلیون یورو برای حمایت از فعالیت های آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (اونروا) و پناهندگان فلسطینی در سوریه، لبنان و اردن اختصاص داده است.
 
حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل
در ۱۰ اکتبر، یونیفل اعلام کرد که دو سرباز از نیروهای حافظ صلح در لبنان در نتیجه حمله ارتش «اسرائیل» به برج کنترل نیروهای سازمان ملل در لبنان زخمی شده‌اند.
 
ارتش رژیم صهیونیستی یک روز بعد، ورودی اصلی مرکز فرماندهی یونیفل در شهرک ناقوره در جنوب لبنان را با گلوله های توپ هدف قرار داد.
 
یک برج مراقبت یونیفل مورد اصابت گلوله تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی قرار گرفت و دو سرباز دیگر سازمان ملل مجروح شدند.
 
از ۲۳ سپتامبر گذشته، رژیم صهیونیستی دامنه نسل‌کشی‌ خود  را که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در نوار غزه  آغاز کرده بود، گسترش داد  و به لبنان نیز هجوم برد. این رژیم با بی‌توجهی به هشدارهای بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل از طریق حملات هوایی مناطق مختلفی از لبنان از جمله بیروت، پایتخت را هدف قرار داده و از چندین محور نیز از طریق زمینی به این کشور هجوم برده است. در برابر حزب‌الله لبنان اعلام کرده است که با سلاح‌های مختلف با دشمن صهیونیست درگیر شده و تلفات بسیاری به آنها وارد کرده است.