صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۷ مهر ۱۴۰۳
ارتش اسرائیل امروز جمعه اعلام کرد که گروهی از افراد مسلح را که از اردن وارد خاک اسرائیل شده بودند، شناسایی کرده است. براساس بیانیه ارتش، این حادثه در جنوب دریای مرده (بحر المیت) رخ داده و میان نیرو‌های اسرائیلی و مهاجمان تبادل آتش صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: ارتش اسرائیل امروز جمعه اعلام کرد که گروهی از افراد مسلح را که از اردن وارد خاک اسرائیل شده بودند، شناسایی کرده است. براساس بیانیه ارتش، این حادثه در جنوب دریای مرده (بحر المیت) رخ داده و میان نیرو‌های اسرائیلی و مهاجمان تبادل آتش صورت گرفته است.

به گفته آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، نیرو‌های اسرائیلی دو نفر از این مهاجمان را که به سمت آن‌ها شلیک کرده بودند، «خنثی» کردند. ارتش اسرائیل معمولاً از اصطلاح «خنثی کردن» برای اشاره به کشته‌شدن، زخمی شدن یا دستگیری مهاجمان استفاده می‌کند.

در پی این حادثه، ارتش اسرائیل نیرو‌های بیشتری را به منطقه اعزام کرده و عملیات زمینی و هوایی برای جستجوی یک مظنون دیگر که ممکن است از محل گریخته باشد، ادامه دارد.

این حادثه یک روز پس از اعلام کشته شدن [شهادت] یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در عملیاتی در غزه، رخ داد.

در هشت سپتامبر نیز یک شهروند اردنی به نام ماهر الجازی، با تیراندازی در گذرگاه اللنبی که کرانه باختری را به اردن متصل می‌کند و تحت کنترل اسرائیل است، سه اسرائیلی را کشت و سپس توسط نیرو‌های اسرائیلی کشته شد.