صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

معاون صداوسیما: یک مجری رفته با کسی در مورد همجنس‌بازی صحبت کرده
محسن برمهانی معاون سیما گفت: یکی از مجریانی که در تدارک بازگشت به تلویزیون هم بود با فردی درباره همجنس‌گرایی صحبت کرده و این عمل کریه و قبیح را تطهیر کرده است. طبیعی است که من اگر او را بیاورم به آنتن تلویزیون مخاطب ما قبول نمی‌کند. مخاطب که می‌گویم یعنی مخاطبی که ۷۰ درصد آن در شهر‌های بزرگ زندگی نمی‌کند و شهر بزرگ هم که می‌گوییم مثلاً در همین تهران ونک به بالا را داریم و شهرری را هم داریم و طبیعی است که بخشی زیادی از همین مخاطب تهرانی هم این موضوع را نمی‌پذیرد و خود ما هم این کار را نمی‌کنیم. بعضی از این‌ها زمان و جرئت می‌خواهد.   

اظهارات وزیر ارشاد در خصوص هنرمندان ممنوع الکار
سیدعباس صالحی وزیر ارشاد درباره پرونده ممنوع الکاری برخی هنرمندان اظهار داشت: بخشی که در حقیقت به عنوان هنرمندانی که ممنوع‌الکار تلقی می‌شوند، مواردش مختلف است، تک‌تک این موارد در این دوره جدید مورد بررسی مجدد قرار می گیرد و تجدیدنظر کلی می‌شود. 

تیم نتانیاهو از روی کار آمدن پزشکیان نگران شده
تالشیر، تحلیلگر سیاسی به واشنگتن گفت که تیم نتانیاهو از انتخاب اخیر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب ایران، که سیگنال‌هایی از تمایل به احیای مذاکرات هسته‌ای با غرب داده است، نگران است. نتانیاهو فکر می‌کند در صورت پیروزی هریس، توافق اتمی با ایران روی میز می‌آید و اکنون [نوع حمله به ایران] لحظه‌ای استراتژیک برای تضعیف این روند است.

عذرخواهی صداوسیما به خاطر پخش صدای خواننده زن
در پی پخش موسیقی یک فیلم ایرانی در ثانیه‌های پایانی «سیمای خانواده» که از سوی سازندگان این برنامه «یک خطای ناخواسته» اعلام شد، روابط عمومی سیمای خانواده، ضمن ارائه توضیحاتی، از وقوع این خطا عذرخواهی کرد. 

در جلسه سران قوا تاکید شده که به دنبال اصلاح آیین نامه «مشاغل حساس» هستند
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در جلسه‌ای که روز گذشته با مجمع نمایندگان استان تهران داشت بیان کرد که در موضوع آیین نامه مشاغل حساس لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. 

سخنگوی دولت: مجبور شدیم پروازهای خود را محدود کنیم
فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت گفت: روز گذشته سازمان هواپیمایی مجبور شد که به دلیل تحریم‌ها پروازهای خود را محدود کند چرا که راه دیگری نداریم چرا که اگر پرواز بلند هم شود یا هواپیما توقیف می‌شود یا اجازه نشستن به آن نمی‌دهند و مردم باید در جریان این مسئله باشند لذا دولت تصمیم گرفت که سفرها را کنسل کند.  

تبرئه لیلا بلوکات از اتهاماتش در خصوص حجاب
لیلا بلوکات که سال گذشته به اتهام «کشف حجاب و جریحه‌دار نمودن اخلاق و عفت عمومی از طریق انتشار تصاویر در فضای مجازی با وصف کشفِ حجاب و برداشتنِ پوشش شرعی و قانونی بر خلاف هنجارها و ارزشهای دینی و ملی» به تحمل ۱۰ ماه حبس در زندان سمنان و برخی ممنوعیت ها محکوم شده بود از اتهامات وارده تبرئه شد و می‌تواند به مانند سابق کارهای هنری و اجتماعی خود را از سر بگیرد. 

۸۰ درصد مجروحان لبنانی در ایران از نابینایی نجات یافتند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گفت: از ۷۰۰ نفر مجروح پیجری لبنان ۵۰۰ نفر برای درمان به ایران آمدند که ۸۰ درصد از این مجروحان از نابینایی نجات پیدا کردند. 

ورود یک میلیون تبعه افغانستانی به ایران در شش ماهه اول ۲۰۲۴
رئیس مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: برابر آمار منتشر شده سازمان بین‌المللی مهاجرت، موج ورود اتباع افغانی به ایران همچنان ادامه داشته و در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از یک میلیون نفر از این اتباع در کشور ما ساکن شده‌اند. 

ارسال ۱۱ هزار پیام برای سارقان
سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی کشور ما دنبال این هستیم که با کمک دستگاه‌ها زودتر از سارقان صحنه سرقت را متوجه شویم کما اینکه این کار را همین الان هم انجام داده و تردد سارقان حرفه‌ای‌ها را رصد می‌کنیم و با این اقدام سرقت منزل ۲۵ درصد کاهش یافته است؛ بدین ترتیب که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۱۰۰۰ پیام برای سارقان ارسال کرده‌ایم. در حال حاضر در سرقت‌های مهم مثل منزل فاصله کشف سریع‌تر شده، اما کافی نیست. 

فراخوان مجدد برای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز منقضی خدمت که در زمان دفاع مقدس آموزش دیده اند
مقام ارتش تأکید کرد: نیروی زمینی ارتش برای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سربازی که در زمان دفاع مقدس آموزش داده است که به آن‌ها سرباز منقضی خدمت گفته می‌شود مجدد فراخوان اعلام می‌کند، ولی این بار نه برای شرکت در جنگ سخت؛ بلکه برای شرکت در جنگ نرم و جنگ شناختی و جنگ ترکیبی. 

تکذیب تیراندازی به اتباع افغان و جان‌باختن ده‌ها نفر در مرز ایران
حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در نتیجه پی‌گیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه، مشخص گردید که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد. وی افزود: برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیر مجاز»، حق مشروع کشورهاست و نیرو‌های مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.