صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت بلیت‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی، انتظار می‌رود دولت نیز در تخصیص یارانه سوخت و دیگر تسهیلات به این شرکت‌ها تجدید نظر کند تا شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها نباشیم. اگر قیمت بلیت آزادسازی می‌شود، طبیعتاً نباید سوخت با یارانه دولتی به هواپیمایی‌ها داده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ذبیح‌الله خداییان؛ رییس سازمان بازرسی کل کشور امروز چهارشنبه 25 مهر در نشست خبری گفت: حالا که شرکت‌های هواپیمایی بلیت‌شان را گران کرده‌اند دولت باید در اختصاص یارانۀ سوخت به آن‌ها تجدیدنظر کند.
 
خداییان درباره تخلفات برخی از آژانس‌های هواپیمایی و سایت‌های متخلف درخصوص فروش بلیت در ایام‌ خاص مانند بلیت اربعین گفت: در مدت اخیر میان وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های هواپیمایی اختلافاتی بر سر قیمت‌گذاری بلیت هواپیما وجود داشت. وزارت راه و شهرسازی معتقد بود که قیمت بلیت‌ها باید توسط ستاد تنظیم بازار تعیین شود، در حالی که شرکت‌های هواپیمایی تأکید داشتند که قانون آزادسازی قیمت‌ها را به رسمیت شناخته و آن‌ها می‌توانند قیمت بلیت را به‌طور آزاد تعیین کنند. این اختلاف نهایتاً به دیوان عدالت اداری ارجاع شد و دیوان عدالت اداری رأی به ابطال الزام قیمت‌گذاری توسط ستاد تنظیم بازار داد. وزارت راه و شهرسازی به این حکم اعتراض کرد، اما حکم نهایی توسط هیئت عمومی دیوان عدالت اداری صادر شد. با توجه به افزایش قیمت بلیت‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی، انتظار می‌رود دولت نیز در تخصیص یارانه سوخت و دیگر تسهیلات به این شرکت‌ها تجدید نظر کند تا شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها نباشیم. اگر قیمت بلیت آزادسازی می‌شود، طبیعتاً نباید سوخت با یارانه دولتی به هواپیمایی‌ها داده شود.