صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
یک مقام سابق وزارت دفاع ایالات متحده در گفتگو با "روزنامه فایننشال تایمز"، از مشکل جدی اسرائیل در زمینه تامین مهمات از جمله موشک‌های دفاعی رهگیر، برای مقابله با حملات احتمالی جمهوری اسلامی ایران و یا متحدانش خبر داد. دانا استرول هشدار داد که اگر ایران در آینده به حملات احتمالی اسرائیل، با حمله هوایی سنگین پاسخ دهد و حزب‌الله لبنان نیز به این درگیری‌ها بپیوندد، سیستم دفاع هوایی اسرائیل احتمال دارد توان خود را از دست بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دویچه وله: کارشناسان معتقدند اسرائيل در صورت افزایش حملات جمهوری اسلامی ایران و یا متحدانش، با کمبود موشک‌های رهگیر مواجه خواهد شد و حتی ذخایر ایالات متحده، به عنوان مهم‌ترین متحد اسرائیل در این زمینه محدود است.
 
یک مقام سابق وزارت دفاع ایالات متحده در گفتگو با "روزنامه فایننشال تایمز"، از مشکل جدی اسرائيل در زمینه تامین مهمات از جمله موشک‌های دفاعی رهگیر، برای مقابله با حملات احتمالی جمهوری اسلامی ایران و یا متحدانش خبر داد.
 
دانا استرول هشدار داد که اگر ایران در آینده به حملات احتمالی اسرائيل، با حمله هوایی سنگین پاسخ دهد و حزب‌الله لبنان نیز به این درگیری‌ها بپیوندد، سیستم دفاع هوایی اسرائيل احتمال دارد توان خود را از دست بدهد.
 
دولت آمریکا در روزهای اخیر اعلام کرد که یک واحد از سیستم پیشرفته دفاع موشکی "تاد" و یک تیم از نیروهای نظامی آمریکا را در اسرائيل مستقر خواهد کرد.
 
هدف این اقدام، تقویت دفاع هوایی اسرائیل پس از حملات موشکی سنگین اخیر از سوی ایران ذکر شد. اما به گفته استرول، حتی ذخایر ایالات متحده، به عنوان مهم‌ترین متحد اسرائیل، "محدود" است و این کشور نمی‌تواند همزمان و با سرعت به اوکراین و اسرائیل کمک‌های نظامی برساند.
 
اساف اوریون، کارشناس نظامی اسرائیلی نیز به فایننشال تایمز گفت اسرائیل دارای یک سیستم دفاع موشکی چندلایه است که تاکنون بیشتر پهپادها و موشک‌های جمهوری اسلامی و نیروهای مقاومت در منطقه خاورمیانه را دفع کرده است. اما حزب‌الله لبنان هنوز از تمام ظرفیت‌هایش در حمله به اسرائيل استفاده نکرده است.
 
ایهود ایلام، کارمند سابق وزارت دفاع اسرائیل نیز گفت: «اگر ذخایر موشک‌های رهگیر اسرائيل رو به اتمام باشند، این کشور باید اولویت‌بندی کند که چگونه از مابقی آنها استفاده کند.»