صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با «انتخاب» مطرح شد؛
مقصود اسعد سامانی، دبیر‌انجمن شرکت های هواپیمایی، درباره تحریم ایران ایر و دشوار شدن سفر به اروپا گفت:  ما قبلاً این امکان را داشتیم که برای سفر به اروپا، مستقیماً به هر شهر اروپایی با ایران ایر برویم. مقاصد ایران ایر با این تحریم‌ها، محدود شده‌اند. باید از طریق ترکیه و دبی با پرواز‌های دیگر به اروپا برویم. اگر شرکت‌های هواپیمایی اروپایی که قبلاً به ایران می‌آمدند پرواز‌هایشان را ادامه دهند، از آن طریق هم می‌توان به مقاصد اروپایی سفر کرد. آن‌ها نیز اعلام کرده‌اند که به صورت محدود، پرواز‌هایشان را قطع کرده‌اند. اگر پرواز‌هایشان برقرار شود، به جای ایران ایر می‌توان با آن‌ها به اروپا سفر کرد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وضع تحریم اتحادیه اروپا علیه هواپیمایی ایران‌ایر به اتهام کمک به ارسال پهپاد و موشک‌های بالستیک ساخت ایران به روسیه، پرواز‌های تنها ایرلاین ایرانی را که هنوز به تعدادی از شهر‌های اروپایی تردد داشت، متوقف کرد. ردبیر‌انجمن شرکت های هواپیمایی عتقد است که حالا مردم علاوه بر هزینه بیشتر باید دو بلیط برای رسیدن به اروپا بگیرند و زمان رسیدنشان هم طولانی می‌شود.
 
مقصود اسعد سامانی، ردبیر‌انجمن شرکت های هواپیمایی درباره تحریم ایران ایر و دشوار شدن سفر به اروپا به «انتخاب» گفت:  ما قبلاً این امکان را داشتیم که برای سفر به اروپا، مستقیماً به هر شهر اروپایی با ایران ایر برویم. مقاصد ایران ایر با این تحریم‌ها، محدود شده‌اند. باید از طریق ترکیه و دبی با پرواز‌های دیگر به اروپا برویم. اگر شرکت‌های هواپیمایی اروپایی که قبلاً به ایران می‌آمدند پرواز‌هایشان را ادامه دهند، از آن طریق هم می‌توان به مقاصد اروپایی سفر کرد. آن‌ها نیز اعلام کرده‌اند که به صورت محدود، پرواز‌هایشان را قطع کرده‌اند. اگر پرواز‌هایشان برقرار شود، به جای ایران ایر می‌توان با آن‌ها به اروپا سفر کرد. 
 
وی درباره افزایش هزینه‌های سفر به اروپا گفت: طبیعتا هزینه سفر به اروپا با این تحریم‌ها افزایش پیدا می‌کند. با توجه به تقاضا بالا و عرضه اندک، قیمت بلیط‌ها خیلی زیاد می‌شود. حالا مردم باید دو بلیط برای رسیدن به اروپا بگیرند و زمان رسیدنشان هم طولانی می‌شود. 
 
اسعد سامانی درباره راهکار عبور از تحریم‌های ایران ایر گفت: اروپا بر خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی این تحریم اعمال شده است. اگر بخواهند به قوانین بین‌المللی پایبند باشند، باید اجازه دهند که این پرواز‌ها برقرار باشند. این تحریم‌ها قاعده حقوقی و بین‌المللی ندارد.