صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در نتیجه پی‌گیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه، مشخص گردید که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد. وی افزود: برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیر مجاز»، حق مشروع کشورهاست و نیرو‌های مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی انتشار گزارشی مبنی بر جان‌باختن ده‌ها نفر از اتباع افغان در مرز ایران،‌ سفیر و نماینده ویژه ایران در افغانستان این موضوع را رد کرد.
 
حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در نتیجه پی‌گیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه، مشخص گردید که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد.
 
وی افزود: برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیر مجاز»، حق مشروع کشورهاست و نیروهای مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.
 
سفیر ایران در کابل گفت: مدیریت آمدوشدهای مرزی یک مسئولیت متقابل است و کشورهای همسایه وظیفه دارند در قبال عبور غیرقانونی عناصر مشکوک و ترددهای غیرمجاز اتباع خود ممانعت بعمل آورند و در صیانت از مرز خود به تکالیف و تعهدات بین المللی پایبند باشند.
 
کاظمی قمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگرداندن پناهجویان غیرمجاز و برخورد قانونی با ورود غیرقانونی آن‌ها در تمامی مبادی مرزی است؛ اما در این زمینه کاملا قانونمند، مسئولانه و مبتنی بر سیاست دیرینه حسن همسایگی، شفقت اسلامی و تعهد به مفاد معاهدات بین‌المللی عمل می‌کند.
 
این مقام ایرانی تاکید کرد: در هیاهوی رسانه های دروغ آفرین، پذیرش هر محتوا، نیازمند دقت، امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و اطلاع‌رسانی مسئولانه رسانه‌های خبری است.
 
برخی رسانه های افغانستان گزارش داده بودند که در پی تیراندازی نیروهای مرزبانی ایران، چندین مهاجر که به دنبال ورود به ایران بودند کشته شدند.