صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
در حالی که درمان‌ها و روش‌های موضعی بخشی ضروری از جوان ماندن پوست هستند، تغذیه نیز نقشی اساسی در حفظ جوانی پوست دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که درمان‌ها و روش‌های موضعی بخشی ضروری از جوان ماندن پوست هستند، تغذیه نیز نقشی اساسی در حفظ جوانی پوست دارد.
به نقل از تایمز اینترتینمنت، غذاهایی مانند انواع توت‌ها، آووکادو، سبزیجات برگ سبز، آجیل، دانه‌ها، ماهی‌های چرب و چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و چربی‌های سالم هستند. این مواد مغذی التهاب را کاهش می‌دهند، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند، از پوست در برابر آسیب محافظت می‌کنند و راهی طبیعی برای حفظ جوانی پوست هستند. 

مواد غذایی مصرفی در طول زندگی بر پوست تأثیر زیادی می‌گذارند و انتخاب مواد غذایی مناسب می‌تواند جوان ماندن پوست را تضمین کنند. این ۶ ماده غذایی ضد پیری هستند و می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کنند.

توت‌ها
انواع توت‌ها مانند زغال اخته، توت فرنگی و تمشک سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین سی و فلاونوئیدها هستند. این ترکیبات با رادیکال‌های آزاد که با تجزیه کلاژن و الاستین باعث پیری پوست می‌شوند، مبارزه می‌کنند. گنجاندن انواع توت‌ها در رژیم غذایی می‌تواند جوانی و درخشندگی چهره را حفظ کند.

آووکادو
آووکادو مملو از چربی‌های سالم، ویتامین‌های‌ای و سی و لوتئین است که به آبرسانی و تغذیه پوست می‌کنند. چربی‌های موجود در آووکادو به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست نیز کمک می‌کنند، در حالی که ویتامین‌ای از پوست در مقابل استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

سبزیجات برگ سبز
اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات برگ سبز سرشار از ویتامین‌های آ، سی و کا و همچنین انواع آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی هستند. این مواد مغذی سلول‌هایی که باعث بهبود بافت پوست می‌شوند، تقویت می‌کنند. کلروفیل موجود در سبزی‌ها نیز پوست را سم زدایی کرده و ظاهر درخشان‌تری به آن می‌بخشد. سبزیجات برگ سبز را می‌توان در سالادها، اسموتی‌ها یا به‌عنوان پایه‌ای برای غذاهای دلچسب استفاده کرد.

آجیل و دانه‌ها
بادام، گردو و دانه کتان منابع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین‌ای هستند. امگا ۳ به حفظ سد چربی پوست کمک می‌کند، به صاف ماندن پوست کمک می‌کند و رطوبت پوست را حفظ می‌کند. ویتامین‌ای از پوست در برابر آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند و باعث بهبود پوست می‌شود. یک مشت آجیل یا دانه کتان می‌تواند یک میان وعده عالی باشد. این مواد مغذی را می‌توان در کنار جو دوسر، ماست یا سالاد نیز مصرف کرد.

ماهی‌های چرب
ماهی‌های چرب مانند سالمون، قزل‌آلا و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند. این چربی‌های سالم به کاهش التهاب کمک می‌کنند، پوست را مرطوب، جوان و سالم نگه می‌دارد. علاوه بر این، ماهی‌های چرب حاوی آستاگزانتین هستند، یک آنتی اکسیدان قوی که خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست را بهبود می‌بخشد. با مصرف حداقل دو وعده ماهی در هفته می‌توان از حداکثر این فواید بهره گرفت.

چای سبز
چای سبز مملو از آنتی اکسیدان‌ها، به ویژه کاتچین است که از پوست در برابر آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند و ظاهر کلی پوست را بهبود می‌بخشد. نوشیدن چای سبز می‌تواند رطوبت پوست را افزایش دهد و چهره را جوان نگه دارد.

در حالی که درمان‌های موضعی و محصولات زیبایی می‌توانند ظاهر پوست را بهبود بخشند، جوان ماندن پوست از آنچه می‌خورید آغاز می‌شود. گنجاندن این شش ماده غذایی ضد پیری در رژیم غذایی می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز پوست را تأمین کند تا شاداب و سرزنده به نظر برسد.

به یاد داشته باشید، پیری یک فرآیند طبیعی است و پذیرش آن با عادات سالم می‌تواند به اعتماد به نفس بیشتر و پذیرفتن این روند طبیعی منجر شود. متخصصان تغذیه نیز با بررسی آزمایش خون شما می‌توانند مواد مغذی دیگری که به سلامتی پوستی و جسمی شما کمک می‌کنند را پیشنهاد دهند.

فرارو