صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
اتحادیه فوتبال عمان، تهدید به قتل احمد الکاف داور عمانی، پس از بازی میان بحرین و اندونزی را محکوم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه فوتبال عمان، حملات "غیرموجه" و تهدید به قتل احمد الکاف، داور بین‌المللی عمانی، توسط برخی از هواداران اندونزیایی را پس از بازی که او بین تیم‌های ملی بحرین و اندونزی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 قضاوت کرد، محکوم کرد. این مسابقه پنج‌شنبه گذشته برگزار شد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای که منتشر کرد، به طور قاطع رفتارهای خارج از عرف را رد کرد و تأکید کرد: "تیم داوری عمانی در طول تاریخ خود به بالاترین سطح حرفه‌ای‌گری پایبند بوده است و بر اساس شفافیت، انصاف و بی‌طرفی کامل، مطابق با استانداردهای بین‌المللی عمل کرده است و همین امر آن‌ها را به جمع داوران نخبه آسیایی رسانده است."

هواداران اندونزیایی به شدت از احمد الکاف انتقاد کردند، زیرا او در بازی بین بحرین و اندونزی ۶ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. سپس به دلیل توقف بازی، ۳ دقیقه دیگر به وقت‌های اضافه افزود. در جریان این وقت اضافه، بحرین گل تساوی را به ثمر رساند و بازی با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید. این اتفاق باعث خشم شدید هواداران اندونزیایی شد و واکنش‌های بی‌سابقه‌ای از سوی آنان به دنبال داشت.

گروه‌هایی از هواداران متعصب اندونزی، شماره تلفن‌های داور عمانی را منتشر و پیام‌های تهدیدآمیز به او ارسال کردند و حتی تهدید کردند که اگر بازی دوباره برگزار نشود، او را "جادو" خواهند کرد. آن‌ها همچنین تصاویر او را در خیابان‌های جاکارتا نصب کردند و خواستار دستگیری او شدند.

اتحادیه فوتبال عمان از اتحادیه‌های بین‌المللی و آسیایی خواست تا طبق مقررات موجود، مسئولیت خود را برای حفاظت از داوران و تضمین امنیت و ایمنی آنان بر عهده بگیرند و تأکید کرد که در هماهنگی با نهادهای ذی‌ربط برای دستیابی به همین هدف ادامه خواهد داد.

این اتحادیه همچنین تعهد داد که از تیم داوری عمان به رهبری احمد الکاف حمایت کند و با اطمینان به شایستگی آنان و تقدیر از سطح بالای آنان، برایشان آرزوی موفقیت در مسیر قاره‌ای و بین‌المللی کرد.