صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
رافائل واران معتقد است که ژوزه مورینیو، کارلو آنچلوتی و زین الدین زیدان پروژه بزرگ رئال مادرید را در چند سال اخیر پیش بردند و از عوامل اصلی موفقیت این باشگاه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شاید کمتر کسی انتظار داشت که رافائل واران پس از پیوستن به کومو در پنجره نقل و انتقالات تابستانی امسال و در حالی که تنها ۳۱ سال داشت تصمیم بگیرد که برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کند و خیلی زود مستطیل سبز را با تمام افتخاراتی که در آن به دست آورده بود ترک کند.

اما این بازیکن که از شرایط سختی که در منچستریونایتد در چند فصل اخیر تجربه کرده و مصدومیت‌های متعددی که به آنها دچار شده بود خسته به نظر می‌رسید تصیم گرفت که در سن ۳۱ سالگی قراردادش را با کومو فسخ و از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

این ستاره فرانسوی که در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ در ترکیب رئال مادرید حضور داشت و با این تیم به موفقیت‌های بسیاری از جمله چند قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا دست پیدا کرده بود در گفت‌وگویی درباره تجربه حضورش در این تیم اظهار داشت: «همه باشگاه‌های بزرگ باید از الگوی کاری رئال مادرید کپی‌برداری کنند. من به اندازه کافی خوش شانس بودم که بتوانم در این تیم بازی کنم.

ژوزه مورینیو کاری بزرگ را در این تیم آغاز کرد. کارلو آنچلوتی موفق شد این کار بزرگ را به قهرمانی لادسیما (دهمین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان) تبدیل کند و پس از آن هم نسلی طلایی را در دوران اوجش در این تیم در اختیار داشتیم که زیرو در بالاترین نقطه آن در کنار ما حضور داشت.

من خیلی خوش شانس بودم که توانستم در باشگاهی حضور داشته باشم که به بازیکنان جوان فرصت یادگیری در بالاترین سطح ممکن را می‌دهد و کاری می‌کند که آنها از نظر فیزیکی هم پخته شوند. کاری که رئال مادرید در طول سال‌ها با بازیکنانی مانند من، فدریکو والورده، وینیسیوس جونیور و رودریگو انجام داده استثنائی است.»