صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳
«کامالا هریس» در واکنش به اظهارات اخیر رقیبش «دونالد ترامپ»، این رئیس‌جمهور سابق آمریکا را «تهدیدی علیه دموکراسی» خواند و همچنین دوره دوم ریاست او را برای ایالات متحده «خطر بزرگی» دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: «کامالا هریس» در واکنش به اظهارات اخیر رقیبش «دونالد ترامپ»، این رئیس‌جمهور سابق آمریکا را «تهدیدی علیه دموکراسی» خواند و همچنین دوره دوم ریاست او را برای ایالات متحده «خطر بزرگی» دانست.

فرصت زیادی تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نمانده و این دور از انتخابات با حضور «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه و «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در تاریخ پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد؛ نامزدهایی که این روزها عمیقا مشغول سخنرانی‌های انتخاباتی در ایالت‌ها هستند و از هر موقعیتی استفاده می‌کنند تا یکدیگر را به‌چالش بکشند.

طبق گزارش روزنامه گاردین، «کامالا هریس» روز دوشنبه طی سخنرانی در شهر «ایری» واقع در ایالت پنسیلوانیا با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ که گفته بود «دموکرات‌ها به‌عنوان دشمنان داخلی بسیار خطرناک‌تر از روسیه هستند»، بیان کرد: «دوره دوم ترامپ خطر بزرگی برای آمریکا خواهد بود و موقعیت خطرناکی را رقم خواهد زد. دونالد ترامپ شدیدا بی‌ثبات و نامتعادل است.»

«دونالد ترامپ» اخیرا در شکبه اجتماعی خود تحت عنوان «تروث سوشال» نوشت: «حرکات کامالا باعث شده تا بسیاری به این قضیه پی ببرند که او واقعا یک مشکلی دارد. حتی در برنامه ۶۰ دقیقه و مصاحبه با سی‌بی‌اس برای آنکه از دروغ‌گویی کامالا محافظت کنند، به‌طور غیرقانونی و بی‌شرمانه‌ای جواب دیگری را جایگزین اظهارات او می‌کردند که هم احمقانه بود و هم ربطی به سوال مطرح‌شده نداشت.»

این اولین باری نیست که ترامپ چنین اظهارات بی‌پروایی را علیه رقیب دموکرات خود عنوان می‌کند و او بارها ضمن انتقاد از هریس و سیاست‌های دموکرات‌ها، علنا به ویژگی‌های ظاهری نامزد حزب دموکرات پرداخته و در عین حال او را «دیوانه» خوانده است.

هریس که در حال حاضر معاون رئیس‌جمهور آمریکا است، در این سخنرانی، تکه‌هایی از اظهارات ترامپ را کنار هم گذاشته بود و پس از پخش آن برای هوادارانش گفت: «ترامپ خطری ایجاد می‌کند زیرا این رئیس‌جمهور سابق معتقد است اگر کسی با او موافق نبود، یعنی دشمنش است.»