صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳
نارسایی قلبی یک مشکل عمده سلامتی است که با مرگ و میر و هزینه‌های بالای مراقبت های بهداشتی مرتبط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: نارسایی قلبی یک مشکل عمده سلامتی است که با مرگ و میر و هزینه‌های بالای مراقبت های بهداشتی مرتبط است.
به نقل از مدیکال نیوز، شیوع کلی نارسایی قلبی در سرتاسر جهان رو به افزایش است و در حال حاضر ۱ تا ۳ درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

محققان اروپایی دریافته اند که رعایت رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است به کاهش خطر نارسایی قلبی کمک کند، به ویژه برای زنان.

زنان ممکن است خطرات مشخصی برای نارسایی قلبی داشته باشند که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای می‌تواند به کاهش آن کمک کند.

نارسایی قلبی که به عنوان نارسایی احتقانی سیستولیک قلب نیز شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که عضله قلب ضعیف می‌شود و نمی‌تواند خون را آنطور که باید به گردش درآورد. نارسایی قلبی به این معنی نیست که قلب از تپش باز می‌ایستد، بلکه یک بیماری جدی و طولانی مدت است که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد.

تا به امروز، پیوند قلب تنها درمان شناخته شده برای نارسایی قلبی است. افراد ممکن است بتوانند این وضعیت را با داروها، روش‌های پزشکی یا تنظیم سبک زندگی مدیریت کنند.

برخی از محققان تخمین می‌زنند که در سراسر جهان، ۶۴ میلیون نفر به نارسایی قلبی مبتلا هستند.

به نظر می‌رسد بروز این بیماری به دلیل افزایش سن، استعداد ژنتیکی و عوامل سبک زندگی در حال افزایش است. عوامل خطر بیشتر شامل بیماری ایسکمیک قلب، چاقی، فشار خون بالا، دیابت و سیگار کشیدن است.

گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که موارد نارسایی قلبی در بین زنان در مقایسه با مردان بیشتر در حال افزایش است.

گروهی از دانشمندان اروپایی معتقدند که مداخلات با هدف پیشگیری از نارسایی قلبی ممکن است به کاهش بروز نارسایی قلبی کمک کند و در عین حال نرخ بقا و بستری شدن در بیمارستان را بهبود بخشد. آنها ۶۸۲ مطالعه را بررسی کردند که رژیم غذایی مدیترانه ای را با خطر نارسایی قلبی کمتر مرتبط می‌دانستند.

محققان شواهدی را مشاهده کردند مبنی بر اینکه پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای با کاهش قابل توجه خطر نارسایی قلبی مرتبط است. این تأثیر به ویژه در زنان مشهود بود.

رژیم غذایی مدیترانه ای به الگوهای غذایی سنتی مردمی که در امتداد سواحل مدیترانه زندگی می‌کنند اشاره دارد. رژیم مدیترانه ای حاوی مقادیر بالایی از غذاهای تازه، به ویژه سبزیجات و میوه‌ها و همچنین ماهی است.

نویسندگان توضیحات بالقوه ای را برای اثر محافظتی رژیم مدیترانه ای در برابر نارسایی قلبی ارائه کردند.

آنها معتقدند رژیم غذایی مدیترانه ای دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می‌تواند التهاب، استرس اکسیداتیو، و اختلال عملکرد اندوتلیال را کاهش دهد.

رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است به کاهش لیپیدها (چربی‌ها) و محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند. همچنین ممکن است سطح نشانگرهای زیستی نارسایی قلبی را کاهش دهد.

به گفته محققان دانشگاه پالرمو ایتالیا، «زنان ممکن است به دلیل تفاوت‌های هورمونی، اندازه‌های مختلف قلب و الگوهای مختلف بازسازی قلب بیشتر مستعد ابتلاء به نارسایی قلبی باشند».

رژیم مدیترانه ای ممکن است تأثیر قوی‌تری بر زنان داشته باشد زیرا نیازهای غذایی خاص آنها را برطرف می‌کند و به طور بالقوه به مدیریت مقاومت به انسولین و التهاب کمک می‌کند، که می‌تواند در کاهش پیشرفت نارسایی قلبی مؤثر باشد.