صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آخرین وضعیت استرداد خاوری
مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن تشریح جزئیات پرونده استرداد «محمودرضا خاوری» گفت: برای استرداد این فرد از طریق سازمان جهانی اینترپل اقدام شده و همه اسناد و مدارک قضایی پرونده به این سازمان ارائه شده همچنین آرای دادگاه نیز در اختیار پلیس اینترپل و کانادا قرار داده شده است.  او گفت: پرونده از مجرای اینترپل عبور کرده و اکنون نیازمند همکاری کانادا هستیم.

نحوه پیدا شدن پیکر شهید نیلفروشان
سردار علی‌محمد نائینی سخنگوی سپاه با بیان اینکه شهید نیلفروشان با بمباران هوایی رژیم سفاک و تروریستی صهیونیستی در کنار «سیدحسن نصرالله» به شهادت رسید، افزود: تا پیکر مطهر شهید نیلفروشان پیدا شود، چند هفته زمان برد؛ زیرا محل بمباران نیاز به آواربرداری داشت که این کار سرانجام انجام شد. پیکر مطهر شهید نیلفروشان امروز (دوشنبه) در حرم مطهر اهل بیت در عتبات عالیات و سپس در حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس طواف داده می‌شود. 

نتانیاهو: بی‌رحمانه به حزب‌الله حمله می‌کنیم
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در بازدید از پایگاه آموزشی تیپ گولانی ادعا کرد که به حملات خود علیه حزب‌الله ادامه خواهد داد. او افزود: «می‌خواهم روشن کنم: ما به ضربه زدن بی‌رحمانه به حزب‌الله در تمام نقاط لبنان از جمله بیروت، ادامه خواهیم داد». 

سامانه تاد سه شنبه در اسرائیل مستقر می‌شود
شبکه خبری بلومبرگ مدعی شد که  سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا فردا وارد اسرائیل شده و احتمالاً در ۲۴ ساعت آینده عملیاتی خواهد شد. 

۵۴ درصد اسراییلی ها موافق حمله به تاسیسات هسته ای ایران
نتایج نظرسنجی مؤسسه افکارسنجی دایرکت پولس اسرائیل نشان می دهد: ۳۴ درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند بنیامین نتانیاهو زیر فشار سنگین بین‌المللی و به‌ویژه فشار وارده از سوی دولت جو بایدن هنوز دستور پاسخ به ایران را صادر نکرده است. ۵۴ درصد از افکار عمومی اسرائیل معتقد است که تنها هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای ایران پاسخی درخور به حمله موشکی ایران خواهد بود.

آغاز فروش خودروهای وارداتی از امروز
در اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی اعلام شد" کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌رساند، به منظور حضور در طرح عرضه عمومی جدید سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی از تاریخ سه شنبه ۲۴ /۰۷ /۱۴۰۳ تا ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه ۳۰ /۰۷ /۱۴۰۳ می‌بایست یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه  به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود نمایند. 

بسته‌ دولت برای رفع فیلتر
ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یک طرح کلی در خصوص موضوع رفع فیلترینگ مطرح است و سامانه‌ها یا پلتفرم خاصی را مصداقی بیان نکردیم، کلا صحبتی که در این طرح مطرح است، یک بسته است. 

اتحادیه اروپا هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان‌ایر و ساها را تحریم کرد
در بیانیه اتحادیه اروپا ادعا شده است که سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان‌ایر و هواپیمایی ساها، موشک‌ها و پهپادهای ساخت ایران را به روسیه منتقل کرده‌اند. 

دیدار پزشکیان با رهبر انقلاب
 پزشکیان رئیس‌جمهور بعد از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی گفت: بیشترین موضوعات مطرح شده در جلسه امروز مربوط به مشکلات اقتصادی کشور و راه برون رفت از آنها بود. 

توقف تماس‌های غیرمستقیم ایران و آمریکا
وزیر امور خارجه امروز در پایتخت عمان گفت که روند مسقط و تماس غیرمستقیم بین ایران و آمریکا در حال حاضر به دلیل شرایط خاص منطقه متوقف است و در حال حاضر زمینه‌ای برای این گفت‌وگوها نمی‌بینیم تا زمانی که بتوانیم بحران جاری را پشت سر بگذاریم و آن موقع تصمیم خواهیم گرفت. 

گفت و گوی وزیر خارجه چین با عراقچی و همتای اسرائیلی خود
وزیر خارجه چین چندین ساعت پس از تماس با عباس عراقچی وزیر خارجه ایران در مسقط، با وزیر خارجه اسرائیل تلفنی گفتگو کرد. وانگ یی، روز دوشنبه از همه طرف‌های درگیر در تنش‌های بین اسرائیل و ایران خواست تا احتیاط کنند و از تشدید وضعیت خودداری نمایند. وانگ در گفت‌وگویی تلفنی با وزیر امور خارجه اسرائیل، اسرائیل کاتز، از تل اویو خواست تا امنیت نیروهای یونیفیل (نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان) را تضمین کند.

همتی: باید هر چه سریعتر درخصوص رفع فیلترینگ تصمیم‌گیری کنیم
وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان‌ کرد: رفع فیلترینگ یکی از اولویت های دولت است و باید هر چه سریعتر درخصوص آن تصمیم‌گیری کنیم، همچنین رجیستری تلفن‌همراه مساله‌ای است که نمی‌تواند به این شکل ادامه یابد و باید مردم بتوانند به بهترین و جدیدترین گوشی های تلفن همراه دسترسی داشته باشند. او با بیان اینکه موضوع FATF یک ملت را تحریم می‌کند گفت: وضعیت بنزین و صنعت خودروسازی به‌گونه‌ای است که باید تسهیلاتی درخصوص واردات خودرو قائل شویم.