صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳
وزیر خارجه عراق گفت: اگر خدای نکرده جنگ در منطقه صورت بگیرد، فضای عراق باید خارج از جنگ شود. وقوع جنگ باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و گروه‌های تروریستی مثل داعش فعالیت‌های تروریستی خود را آغاز می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه عراق در کنفران خبری با همتای ایرانی خود گفت: از کشورهای موثر می‌خواهم که برای جلوگیری از جنگ و آتش بس در غزه و لبنان تلاش کنند.
 
به گزارش ایسنا، کنفرانس خبری «سید عباس عراقچی» و «فواد حسین» وزیران خارجه ایران و عراق در بغداد آغاز شد.
 
فواد حسین در ابتدای این نشست خبری به همتای ایرانی خود و هیات همراه خوش‌آمد گفت.
 
او با بیان اینکه «منطقه و ۲ کشور ما با چالش‌های سرنوشت‌سازی مواجه است»، گفت: تجاوزگری اسرائیل علیه غزه و ملت فلسطین ادامه دارد و جنگ به لبنان کشیده است.
 
وزیر خارجه عراق با اشاره به این موضوع که «حملات به بیروت و جنوب لبنان ادامه دارد»، تصریح کرد: این حملات سبب شد که ده‌ها هزار نفر به بیروت و شمال لبنان و از مرزها به سمت سوریه بروند و بسیاری از آن‌ها به خاک عراق رسیدند.
 
فواد حسین تاکید کرد: دولت و ملت عراق درهای کشور را برای استقبال از آوارگان لبنانی در کشور گشوده‌اند. آن‌ها میهمان ملت ما هستند و در این راستا، همبستگی گسترده‌ای با لبنان و مردم این کشور وجود دارد.
 
او در ادامه گفت: دولت عراق درباره پیامدهای جنگ در منطقه هشدار داده بود و اعلام کردیم که تجاوزگری رژیم اسرائیل به لبنان سبب جنگ دیگری خواهد شد. تداوم جنگ در غزه و لبنان، امنیت و ثبات منطقه را با تهدید مواجه کرده است. 
 
وزیر خارجه عراق گفت: اگر خدای نکرده جنگ در منطقه صورت بگیرد، فضای عراق باید خارج از جنگ شود. وقوع جنگ باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و گروه‌های تروریستی مثل داعش فعالیت‌های تروریستی خود را آغاز می‌کنند.
 
او در ادامه گفت: وقوع جنگ بر کریدورهای منطقه و تنگه هرمز و بر موضوع صادرات انرژی اثر منفی می گذرد؛ در همین ارتباط از کشورهای موثر می‌خواهم که برای جلوگیری از جنگ و آتش بس در غزه و لبنان تلاش کنند.