صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳
 نشریه آمریکایی «فارن افرز» نوشت: حرکت سریع به سمت تسلیحاتی شدن، که رییس سیا ارزیابی کرد که "نسبتاً زود شناسایی می‌شود"، ممکن است توسط اسرائیل و ایالات متحده به عنوان بهانه ای برای جنگ تلقی شود، که تأسیسات کلیدی هسته‌ای ایران را در معرض حمله اسرائیل و احتمالاً ایالات متحده قرار دهد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نشریه آمریکایی «فارن افرز» سه نکته علیه ایران مجهز به بمب اتمی بیان کرد.
 
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این نشریه نوشت: 
 
 ۱/ حرکت سریع به سمت تسلیحاتی شدن، که رییس سیا ارزیابی کرد که "نسبتاً زود شناسایی می‌شود"، ممکن است توسط اسرائیل و ایالات متحده به عنوان بهانه ای برای جنگ تلقی شود، که تأسیسات کلیدی هسته‌ای ایران را در معرض حمله اسرائیل و احتمالاً ایالات متحده قرار دهد.
 
۲/ توجیه دستیابی به سلاح هسته‌ای به عنوان بازدارنده نهایی، با حمله خود تهران علیه دو قدرت اتمی یعنی اسرائیل و پاکستان تضعیف شده است. به عبارت دیگر، اگر هدف ایران نه تنها تضمین بقا بلکه جلوگیری از حملات تلافی‌جویانه دشمنان است، به نظر عجیب می‌رسد که انتظار داشته باشیم بازدارندگی با روشی که خود تهران را از حمله باز نداشته است، بهبود یابد.
 
۳/ احتمالاً در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت هر گونه چشم‌اندازی برای استفاده از برنامه هسته‌ای به عنوان اهرمی برای لغو تحریم‌های بین‌المللی از بین می‌رود.